In 2011 is de gemiddelde prijs van een hotelkamer wereldwijd gestegen met 4 procent. Vooral de zakelijke reismarkt droeg bij aan een toenemende vraag en hogere hotelkamerprijzen.
Dit blijkt uit de laatste Hotel Price Index van boekingssite Hotels.com.
*Alleen Azië in de min*
Vorig jaar stegen de prijzen met 8 procent in het Pacifisch gebied, met 5 procent in Noord-Amerika, plus 4 procent in Latijns-Amerika, 3 procent in het Caribisch gebied en met 2 procent in Europa en het Midden-Oosten. Alleen in Azië daalden de prijzen, met 2 procent
*Bestedingen stijgen*
David Roche, president van Hotels.com: ÂDe hotelsector is een graadmeter voor de wereldwijde economie. De prijzen stijgen door een toenemende vraag naar kamers, waaruit blijkt dat bedrijven en consumenten meer besteden."
*Markt is groeiende*
"Lokale verschijnselen zoals politieke onrusten, natuurrampen en koersschommelingen waren het afgelopen jaar van grote invloed op hotelprijzen, maar het momentum is daar en de markt is groeiende.Â
~Frank Lindner~
Duurdere hotelkamers, positief momentum
13 maart 2012