Eigen app voor Golden Tulip

3 april 2013
Eigen app voor Golden Tulip

Golden Tulip heeft onlangs haar eerste mobiele applicatie gelanceerd. De app past binnen de strategie om nog meer de focus op customer experience te richten. Golden Tulip was naar eigen zeggen al
een van de eerste hotelketens ter wereld die haar website in een mobiele versie uitbracht en lanceert nu een mobiele applicatie.

*Toegankelijkheid*
De app is gericht op klantgerichte, digitale communicatie en biedt, door middel van verschillende platforms, een verbeterde toegankelijkheid. Ondertussen is Golden Tulip bezig met al weer een volgende digitale stap; later dit jaar volgt een volledig vernieuwde website.

*Mobiele applicatie*
De nieuwe applicatie is gratis te downloaden in de Apple Store en de Android Market (Google Play) en biedt reizigers informatie over Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip. Ook biedt de app actuele informatie over de beschikbare kamerprijzen en een snelle, dynamische hotelaanbod suggestie, waarbij alle 230 hotels in 42 landen zijn aangesloten.

*Reserveren en beheren*
Reizigers kunnen via hun smartphone of tablet een kamer reserveren en deze reservering vervolgens beheren in slechts een paar clicks. Daarnaast geeft de applicatie direct toegang tot lokale hotel- en restaurant informatie, compleet met foto’s, kaarten en een route-functie.

De app is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Braziliaans Portugees, Frans en Duits.

*Lokaal zichtbaar*
In tussentijd heeft Golden Tulip een upgrade van haar vindbaarheid op regionale websites, zoals www.goldentulipnederland.com, gelanceerd om ook de lokale online zichtbaarheid te versterken. Met deze digitale aanpassingen wil Golden Tulip de banden met potentiële gasten versterken door er op toe te zien dat er aan hun verwachtingen wordt voldaan. Dit geldt zeker voor zakelijke gasten die actief hun smartphones gebruiken.

~Frank Lindner~

Overig nieuws