Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergiën te benutten op het gebied van HR, IT en commercieel, om zo aantrekkelijker te worden voor partners en gasten.
Als onderdeel van deze nieuwe structuur is Erwin M. Bruyn, per 1 april 2021, voor de nieuwe functie van Country Manager Upscale Brands Netherlands aangesteld. Tevens zal hij zijn rol als General Manager van het Steigenberger Airport Hotel Amsterdam blijven vervullen en is hij daarnaast verantwoordelijk voor alle 'upscale' hotels binnen Nederland. Erwin M. Bruyn rapporteert aan Denis Hüttig, die verantwoordelijk is voor alle upscale hotels binnen de keten als Vice President Steigenberger Business & Resorts, Jaz in the City.
Excellente hotelmanager
“Erwin M. Bruyn is een excellente hotelmanager die uitermate geschikt is voor de positie Country Manager Upscale Brands Netherlands,” aldus Denis Hüttig, Vice President Steigenberger Business & Resorts, Jaz in the City. “Zijn vele jaren ervaring en zijn uitgebreide kennis over de sector zijn van grote toegevoegde waarde om onszelf op de Nederlandse markt te positioneren. Erwin M. Bruyn zal ons helpen om de resultaten van het Steigenberger Airport Hotel Amsterdam en het Jaz in the City Amsterdam voort te zetten en daarnaast de expansie binnen Nederland verder te realiseren."
Erwin M. Bruyn begon zijn carrière binnen Deutsche Hospitality in 2007, als General Manager van het Steigenberger Kurhaus Hotel in Scheveningen. In juli 2013 startte hij als General Manager van het Steigenberger Airport Hotel Amsterdam. Sinds januari 2014, was hij tevens verantwoordelijk voor het Steigenberger Hotel Dortmund en het Steigenberger Hotel Keulen als Area General Manager. Voordat hij onderdeel werd van Deutsche Hospitality, werkte hij als General Manager voor onder andere Novotel en Dorint.
In het kader van het herstructureringsproces, worden de Steigenberger Icon hotels, de Steigenberger Hotels & Resorts, Jaz in the City, MAXX by Steigenberger en Zleep Hotels onderverdeeld in de segmenten Luxury, Upscale, Midscale en Economy. Het doel van deze nieuwe segmentstructuur is, om interne synergieën te benutten en een basis te leggen voor de internationale uitbreidingsplannen van de keten.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.