Met ruime ervaring en kennis van de hospitality sector weet European Hotel Capital hotels te creëren die een perfecte weerspiegeling zijn van de tijdsgeest.
Het besef dat de veranderende wereld van hotels tot de verbeelding spreekt en het vermogen om hotels hiernaar te transformeren, maakt dat EUHC een waardevol perspectief biedt voor investeerders en hoteleigenaren. Managing Director Joost Mees is ervan overtuigd dat nu het moment is om te investeren in de hotelbranche.
Onterecht negatief beeld
“Na Covid-19 is de drang om te reizen en daarmee de behoefte aan hotelkamers teruggekeerd als nooit tevoren. De groep reizigers wordt alsmaar groter, mede door oudere generaties die meer tijd en financiële vrijheid krijgen en jongere generaties die belevingen kiezen boven bezit”, legt Mees uit. Maar ondanks deze ongekende inhaalslag, zien hoteliers hun situatie vaak somber in. “Hoteliers komen voor flinke uitdagingen te staan. Sterke inflatie, druk op de arbeidsmarkt, hogere rentes en stijgende energiekosten komen bovenop de gemaakte schulden in de corona tijd.” Hoteliers die behoefte hebben aan een exit of een financiële partner om verder te kunnen groeien, kunnen aankloppen bij European Hotel Capital. “Wij zijn hier de aangewezen partij voor”, aldus Mees.
De kracht van een sterk netwerk
Los van het feit dat EUHC zelf volop in de wereld van hospitality staat, beschikt de partij ook over aanzienlijke kennis van hotel management, vastgoed en branding. Zo was Joost Mees voormalig Head of Hotels Benelux bij Collins en was hij daarvoor oprichter van niche hotel consultancy MD Hotel Investment. White House Development, nauw betrokken bij EUHC, is een energieke en ervaren partner in alle aspecten van ontwikkeling. Zij hebben het vermogen om nieuwe kansen voor transformatie- en herontwikkelingsprojecten ver vooruit te spotten. EUHC verbindt kapitaal met vastgoed om hotels te transformeren tot “contemporary concepts”, die goede financiële resultaten boeken voor eigenaren, operators en investeerders.
Hotels zijn 'signs of the times'
Het hospitality-landschap is sterk aan verandering onderhevig en de behoefte aan innovatie, karakter en duurzaamheid neemt sterk toe. European Hotel Capital gebruikt brede kennis en een groot netwerk om de juiste soort hotel concepten te acquireren of te creëren. Met deze concepten creëren zij een mooie beleving en daarmee meerwaarde voor hotelgasten en ook voor de eigenaren. Een goed voorbeeld hiervan is het pas in november geopende “Motto by Hilton”, het eerste hotel in de portefeuille van EUHC dat gelegen is in hartje Rotterdam. Het hotel is het tweede Motto by Hilton in de wereld van het gloednieuwe Hilton concept. Ontwikkeld in een monumentaal pand, voorheen kantoor van de Spaarbank, en voorzien van het hippe visrestaurant Pesca, is het hotel een ervaring om niet te missen.
Blik op de toekomst
Het tweede hotel dat voor de eigen portefeuille ontwikkeld zal worden ligt in Amsterdam en is een herontwikkeling van een oud pakhuis. Hotel Uptown zal van ongeveer 200 kamers voorzien zijn en ligt in de hippe buurt Overhoeks in Noord. Het project zal gaan voor een BREEAM-certificaat met een maximale score. Alle hotels waar European Hotel Capital namens haar partners in investeert zijn voorlopers in duurzaamheid voor zowel het vastgoed als de exploitatie. “Duurzaamheid en de juiste conceptuele invulling van het hotel zijn essentieel om waarde te kunnen creëren”, benadrukt Mees.
Benieuwd geworden naar verdere informatie over projecten, de mogelijkheid om zelf te investeren of een financiële partner voor jouw hotel? Kijk dan op www.EUHC.eu.