Facebook is bezig de 'likes' meer betekenis te geven. Dit doet het sociale netwerk door geautomatiseerde likes en vrijwillig gedeactiveerde
likes in de tellingen van merken te verwijderen. Hoeveel likes hebben hotels en resorts inmiddels verloren?
*Fans kwijt*
Gemiddeld hebben hotels zo'n 2,7 procent van de fans verloren tijdens deze schoonmaakactie. Dit blijkt uit cijfers van Ryan Solutions. Pages met 25,000-50,000 fans zagen de laagste daling (1.9%) en pagina's met 100-1.000 fans kenden de hoogste daling (3.8%).
*Goede voorjaarsschoonmaak*
In theorie heeft Facebook enkel compleet inactieve accounts verwijderd, dus zelfs een grote daling van het aantal likes zogeen effect moeten hebben op engagement statistieken, zoals de 'People Talking About This' (PTAT) stats.Sterker nog: de PTAT nam toe in de tien dagen dat de fan counts naar beneden werden bijgesteld. Dit bevestigt het beeld dat actieve fans onaangeroerd bleven en dat Facebook met een goede schoonmaak bezig is.
~Thijs Jacobs~
Facebook verwijdert inactieve likes van hotels
25 maart 2015