18 verdiepingen, 490 kamers en een balzaal van 900m2 met uitzicht over het water. Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is de volgende stap in de groeistrategie van de internationale Fattal Hotel Group. De groep is sinds 2007 actief op de Europese markt waar het merk Leonardo gevoerd wordt. Het nieuwe hotel in Amsterdam is het eerste Leonardo Royal van Nederland en kenmerkt zich door uitgebreide meeting faciliteiten en interessante netwerkmogelijkheden. De ligging is uiterst centraal, met een goede bereikbaarheid van de RAI, de Zuidas, het centrum en Schiphol. Van de meer dan 190 hotels op meer dan 100 bestemmingen in Europa en Israël, wordt deze gloednieuwe aanwinst in Amsterdam het grootste hotel van de groep.
1.200m2 vergaderruimte
Met elf vergaderzalen en een totale oppervlakte van 1.200m2, is het Leonardo Royal Hotel Amsterdam uitgerust voor meetings en evenementen van elk kaliber. De balzaal is zes meter hoog en biedt daglicht te over dankzij de drie zijden met ramen van vloer tot plafond. Er is plaats voor 800 personen en het aangrenzende terras van 400m2 biedt een indrukwekkend uitzicht over het water. Het is mogelijk een auto de ballroom in te rijden, wat de zaal uitermate geschikt maakt voor automotive presentaties. Naast de ruime conferentie- en event-faciliteiten, onderscheiden Leonardo Royal Hotels zich door de interessante netwerkmogelijkheden voor Royal Network leden, zoals inspirerende sprekers en benefietevenementen. Om contact tussen gasten te bevorderen nodigt de opzet van de lounge uit tot een praatje en wordt er bijna iedere avond live muziek gespeeld.
Focus op interactie
Jakob-Jan Blaauw wordt de General Manager van het Leonardo Royal Hotel Amsterdam: “Bij ons ligt de focus op interactie. Iedere reis is een kans om inspiratie te vinden, mensen te ontmoeten en de zakendeal van je leven te sluiten. In het hotel faciliteren we dit waar en wanneer we maar kunnen, tijdens meetings en daarbuiten. We gaan werken met echte conversation starters, op culinair gebied maar ook vanuit ons Break & Play-concept waardoor iedereen weer vol nieuwe energie verder kan. Ook het bieden van exclusieve buitenruimte is een goed voorbeeld van hoe de gasten en onderling contact bij ons op de eerste plaats staan. Daniel Roger, Managing Director van Fattal Hotel Group, Europe & UK, vult aan: “Met het Leonardo Royal Hotel Amsterdam breiden we onze merkbekendheid verder uit en we blijven inzetten op groei – in Europa, in Nederland en in Amsterdam. Deze toevoeging brengt het aantal hotels van de Fattal Hotel Group op 6 in Amsterdam, samen goed voor ongeveer 2.000 kamers.”