De publieksronde van de Hotel Website of the Year verkiezing zit erop en de stemmen zijn geteld. De finalisten zijn bekend, wie gaat er aan de haal met de titel en heeft de mooiste en meest gebruiksvriendelijke hotelwebsite van Nederland?
De verkiezing
Deze verkiezing wordt door Hoteliers.com georganiseerd om het Nederlandse publiek te enthousiasmeren vooral direct bij het hotel te boeken en als branche te leren van de ‘best practices’. Naar aanleiding van de juryrapporten in de finale zal er een artikel worden geschreven met de belangrijkste lessen die we kunnen leren van de finalisten.
Aan de verkiezing nemen dit jaar 50 hotels in Nederland, Curaçao en Bonaire deel. In de publieksronde was het de uitdaging voor de hotels om hun doelgroep te mobiliseren en zoveel als mogelijk stemmen te verzamelen. Er kwamen creatieve campagnes langs op Linkedin en Instagram en ook op de eigen website van veel hotels werd aandacht aan de verkiezing geschonken.
De finale
De finale bestaat uit een juryronde onder leiding van een vakjury. Deze jury is opgebouwd uit een zevental zeer gerenommeerde specialisten op verschillende vlakken uit de gastvrijheidsindustrie. In de finale worden de finalisten beoordeeld op tien verschillende criteria, variërend van de visuele aantrekkelijkheid, tot aan de businesscase: hoe goed presteert de website van het hotel?
De finalisten
Tromgeroffel… De zes hotels welke zich gekwalificeerd hebben voor de finale zijn (op willekeurige volgorde): Hotel Pincoffs, Landgoed Lauswolt, Two Brothers Hotels, Le Marin Boutique Hotels, Landgoed Huize Bergen en Kloeg Collection.
Kom ook naar de awarduitreiking!
De verkiezing wordt dit jaar samen met de Independent Hotel Show georganiseerd, dé vakbeurs voor hotels, waar de winnaar op 14 maart in de RAI te Amsterdam bekend gemaakt wordt om 17.30 uur op de Hotel Innovation Stage. Als hotelier kunt u deze vakbeurs gratis bezoeken, klik hier voor kaarten.