Fletcher Hotels moet vanaf nu consumenten duidelijker informeren over haar voucheracties. De Consumentenautoriteit ontving verschillende klachten van gasten.
*Geen hotelkamer boeken*
Voor consumenten bij aankoop van de vouchers was het niet duidelijk welke voorwaarden golden bij het gebruik van de voucher. Fletcher Hotels Holding B.V. heeft de Consumentenautoriteit nu een toezegging gedaan over het duidelijker verstrekken van informatie bij voucheracties. Consumenten meldden dat ze met de vouchers geen of niet de gewenste hotelkamers konden boeken tijdens de actieperiode. Ook ontving ze meldingen over onverwachte extra kosten bij boeking.
*Controle Consumentenautoriteit*
In de communicatie van de hotelketen zal duidelijker worden uitgelegd welke hotels meedoen aan de actie en dat het
gedurende de actie voor kan komen dat niet alle deelnemende hotels meer te boeken zijn. Daarnaast zal bij de prijs direct worden gemeld dat deze exclusief boekingskosten van vijf euro per boeking en exclusief toeristenbelasting is. Voor bonnen die in winkels worden verkocht geldt dat deze voortaan vóór de aankoop kunnen worden ingezien, zodat de consument dan de actievoorwaarden kan lezen. De Consumentenautoriteit zal controleren of het bedrijf zijn afspraken nakomt.
*Op de foto*: Fletcher Hotel-Restaurant de Hunzebergen.
~Myrtille Vromans~
Fletcher Hotels belooft duidelijkheid
10 september 2012