Een grote stap voor de Fletcher Hotels: vanaf 1 augustus gaat het eerste hotel onder de blauwwitte bedrijfsvlag open in Duitsland. Het Waldhotel in Nordrhein-Westfalen, vanaf 1 augustus genaamd Fletcher Waldhotel Nordrhein-Westfalen, is het eerste Europese hotel dat wordt toegevoegd aan het portfolio van de grootste hotelketen die Nederland kent.
“Na jaren van voorbereiding en research, is Fletcher Hotels klaar voor deze eerste stap buiten de landsgrenzen. Duitsland is echter slechts het begin, ons doel is om hierna als een olievlek uit te breiden naar heel Europa,” vertelt CEO Rob Hermans.
Retailstructuur voor de hotellerie
Hermans heeft altijd al een eigenzinnige visie gehad als het gaat om het leiden van de bekende hotelketen. Zo zijn alle hotels 100 procent eigendom van Fletcher Hotels; het resultaat van de unieke retailstructuur die zorgt voor een sterke financiële positie en slagkracht binnen de markt. “Onze organisatie, waarbij een retailstructuur de rode draad is voor het vormgeven van de hotellerie, biedt een unieke positie in de markt,” zegt Hermans. “Dankzij deze structuur is alles centraal geregeld en kan de strategie effectief door het hoofdkantoor worden bepaald en uitgevoerd. Dit maakt de stap naar een Europese expansie eenvoudiger en efficiënter.”
Strategische keuze Waldhotel
Fletcher Hotels heeft de afgelopen drie jaar intensief gewerkt aan de voorbereidingen voor de uitbreiding. Met de overname van het Waldhotel, een comfortabele accommodatie met tachtig kamers, bar, restaurant, wellnessfaciliteiten en een trouwvergunning, zet Fletcher Hotels zijn eerste stappen op de Europese markt. Met de keuze voor dit hotel als eerste over de landsgrenzen, is Fletcher Hotels niet over één nacht ijs gegaan. Het Waldhotel past perfect in het profiel van wat de Nederlandse toerist in Duitsland zoekt: een mooi en uitgebreid wandel- en fietsgebied, op slechts een paar uur rijden van Utrecht met uitstekende eet- en drinkmogelijkheden. Deze inzichten zijn gebaseerd op onderzoek uitgevoerd door Rotterdamse studenten van de Erasmus Universiteit, die de wensen en behoeften van Nederlandse toeristen over de grens in kaart brachten voor Fletcher Hotels.
Toekomstplannen en marketingfocus
Het Waldhotel is slechts het begin van Fletchers ambitieuze plannen. Twee nieuwe hotels in Europa zitten al in de pijplijn en zullen binnenkort worden aangekondigd. Onder leiding van CEO Rob Hermans, die eerder werkte voor Free Recordshop als Marketingmanager, heeft Fletcher Hotels een stevige basis gelegd voor zijn expansie. Hermans’ ruime ervaring binnen het retaildomein en zijn visie voor de toekomst hebben bijgedragen aan de succesvolle groei van het bedrijf.
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.