Een beslissing van Fletcher Hotels om gasten te ontmoedigen via Thuisbezorgd maaltijden op hotelkamers te laten bezorgen heeft voor discussie gezorgd. Aanleiding is een bericht op X van journalist Rens van de Plas, met een foto van een bordje dat in een hotel van Fletcher op de kamer te vinden is.
Op de foto is een Thuisbezorgd-logo met een streep erdoorheen te zien, vergezeld door de tekst: “Thuisbezorgen is voor thuis. Als je iets wilt eten, laat het ons dan weten.” Van de Plas heeft er zelf bij geschreven: “Ik vind dit niet heel gastvrij voor een hotel. Wat jullie?” Het bericht heeft inmiddels meer dan 850 likes gekregen en een kleine 1.000 reacties.
De reacties van andere gebruikers zijn verdeeld, met mensen die zich in de positie van Fletcher kunnen vinden en mensen die beamen dat het geen gastvrijheid uitstraalt. Van de Plas voegt toe: “Ik heb zelf niet het idee dat dit tot meer klanten in het hotelrestaurant leidt, wél tot gasten die niet nog een keer boeken als ze met zo’n verbod te maken krijgen. En echt niet alle thuisbezorgdmaaltijden zijn vies of vettig, natuurlijk.”
Reactie Fletcher
Rob Hermans, CEO van Fletcher, geeft tegenover het Algemeen Dagblad aan dat er geen sprake is van een verbod. Wel wil de keten gasten duidelijk maken dat het ‘niet de bedoeling is’ om Thuisbezorgd-maaltijden op de kamer te laten bezorgen: “Bijna iedereen snapt dat, maar er is altijd die één procent die dit niet snapt.” Hermans trekt een vergelijking met bordjes tegen roken, die er toch hangen terwijl het vanzelfsprekend is om niet op de kamer te roken: “Zo zien we dat ook met Thuisbezorgd. Het gebeurt niet op grote schaal, maar het komt wel eens voor. En dat willen we gewoon niet.”
Voor Fletcher is het ‘zeer onwenselijk’ als gasten elders eten of drinken bestellen en dat op hun kamer laten bezorgen: “Wij kunnen dat gewoon zélf. Fletcher heeft een klasse keuken met goed personeel. We hebben een mooi restaurant en snelle roomservice met ook snacks en pizza. Dat moet allemaal betaald worden.”
Ik vind dit niet heel gastvrij voor een hotel. Wat jullie? pic.twitter.com/jPpMdGSQ22
— Rens van de Plas (@rensvandeplas) May 20, 2024
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.