Dit jaar bestaat BLUE Wellness, Spa en Beauty vijf jaar. BLUE is het wellnessconcept van Fletcher Hotels, dat bestaat uit diverse wellness-, spa- en beautylocaties en een eigen productlijn. Wat ooit begon met drie BLUE locaties is inmiddels uitgegroeid tot vijf luxe resorts, één wellness, twee kleinschalige spa’s en één beautysalon. Uiteraard een mijlpaal voor Fletcher, iets wat ze met de gasten willen vieren. Daarom zullen er een aantal acties worden gelanceerd.
BLUE is opgericht om (hotel)gasten te voorzien van luxe wellnessfaciliteiten en behandelingen, die ervoor zorgen dat ze volledig tot rust kunnen komen. “Sinds de start van BLUE in 2019 zijn we in locaties gegroeid, maar ook als merk. Doordat we onderdeel zijn van Fletcher Hotels hebben we de mogelijkheid gekregen om onze naamsbekendheid te vergroten, maar ook ons product te verruimen met onder andere de BLUE Collection productlijn. Het ontzettend grote bereik van Fletcher én natuurlijk ook ons eigen marketingbeleid bij BLUE zorgt ervoor dat we jaarlijks steeds meer gasten mogen ontvangen. Onze kracht is dat je bij iedere locatie de mogelijkheid hebt om te blijven overnachten. Dat is pas ontspannen", aldus Pim Giesbers, manager BLUE Wellness, Spa en Beauty.
Succesvol ondernemen met wellness? Download dan het Dossier Hotel & Wellness
BLUE is begonnen met drie wellnessresorts: in Leiden (het hoogstgelegen wellnessresort van Nederland), in Zuid-Limburge Sittard en in het Brabantse Helmond. Later werd dit aangevuld met nog twee luxe resorts, één gelegen aan de kust in Zeeland en de ander net onder de rook van Nijmegen in Mill. Ook volgden er één kleinschalige wellnesslocatie in Bergen op Zoom en twee BLUE Spa’s, in het Brabantse Etten-Leur en in het Zeeuwse Burgh-Haamstede. Tot slot nog een BLUE Beauty in het noorden van ons land, in het Drentse Exloo.
Naast de BLUE locaties is de BLUE Collection ook een groot succes. De BLUE Collection bestaat uit een grote reeks body- en homeproducten waaronder showergel, shampoo, handsoap, bodylotion, bodyscrub, body oil, handcrème, geurstokjes en roomspray. De productlijn is in alle Fletcher hotels te koop, dispensers in de hele keten zijn voorzien van deze lijn én de producten zijn online te koop via de Fletcher Fanshop.
Luxe en ontspanning voor iedereen
Jaarlijks brengen ongeveer 375.000 gasten een bezoek aan één van de BLUE locaties. Iets waar BLUE zich met name in onderscheidt zijn de prijzen. “Bij BLUE kan iedere gast komen ontspannen, ook de mensen die een wat kleinere portemonnee hebben. Eigenlijk sluit dat perfect aan op de manier hoe Fletcher zich in de markt zet”, aldus Pim Giesbers, om te vervolgen “Daarnaast proberen we, zoals met de nieuwste AYAVAYA cabines, onze gasten te verrassen met nieuwe dingen.” De AYAVAYA-cabine brengt je in een diepe meditatieve staat door middel van Shirodhara hoofdbehandeling, geluidstherapie, aromatherapie en lichttherapie. Een wetenschappelijk onderzoek heeft bewezen dat mensen met stress-gerelateerde problemen succesvol zijn behandeld door de AYAVAYA-cabine.
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.