FNV Horeca heeft aan de vooravond van de horecavakbeurs Horecava haar reclameposter  die deze week te zien is op de toiletten in het
RAI-gebouw - moeten aanpassen op last van de beursorganisatie. De organisatie vond dat de reclameboodschap van de grootste vakbond voor het horecapersoneel niet door de beugel kon.
*Geweigerd*
Zou FNV Horeca de poster niet aanpassen, dan zou deze worden geweigerd tijdens de Horecava.
De beursposter van FNV Horeca staat stil bij het feit dat de horecasector al ruim een half jaar CAO-loos is, hetgeen te wijten is aan de opstelling van de horecawerkgevers. De CAO-loze situatie in de horeca is ontstaan doordat werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland al in 2013 de gesprekken met de vakbonden over een nieuwe horeca-CAO voor onbepaalde tijd heeft opgeschort.
*Man en paard*
In de oorspronkelijke poster noemde FNV Horeca man en paard: 'KHN rekent af met de cao'. Op last van de beursorganisatie moest de naam 'KHN' van de poster worden verwijderd. In de aangepaste posterversie staat nu: 'Horecawerkgevers rekenen af met de cao'.
FNV Horeca op het matje bij Horecava
12 januari 2015