Food is uiting van identiteit voor jongere generaties

Auteur: redactie
Ondernemen 13 januari 2020
Food is uiting van identiteit voor jongere generaties

Millennials, dat zijn mensen geboren tussen 1981 en 2000, geven jaarlijks gemiddeld 1.512 euro uit aan eten en drinken buiten de deur. Oudere generaties geven fors minder uit, babyboomers komen bijvoorbeeld niet verder dan 519 euro, zo blijkt uit onderzoek van FoodService Institute Nederland (FSIN).

Hippe drankjes

FSIN-directeur Jan-Willem Grievink geeft aan dat voor millennials en generatie-Z'ers food een speerpunt is, zo lezen we op nu.nl. De jongste generaties besteden hun geld graag aan hippe drankjes en hapjes. Op die manier laten ze zien hoe ze in het leven staan, in tegenstelling tot generatie X, die bespreekt wat er op tv was. Twintigers en dertigers bespreken wat en waar ze gegeten en gedronken hebben. 

Grievink mekrt op dat het niet eten van vlees wel veel besproken wordt door de jongere generaties, maar dat zij in de praktijk nog wel veel fastfood eten. Daarentegen bieden ketens als McDonald's steeds meer vegetarische varianten en minder ongezonde alternatieven.

Overig nieuws