De hotelgast van nu  of beter gezegd de mens 3.0  is goed geïnformeerd, maakt gebruik van sociale netwerken, fora en blogs. Hoe kunt u inzetten bij de marketing van het hotel?
*Maak gebruik van de mens 3.0*
Social media heeft van consumenten 'pro-sumenten' gemaakt. Ze consumeren niet alleen diensten en producten van bedrijven, maar zijn ook producenten ervan. Kortom, de mens 3.0 is je beste verkoper! Wordt hier binnen de hotellerie optimaal gebruik van gemaakt? Dit is de centrale vraag tijdens de AF&BM bijeenkomst op 21 mei bij congrescentrum Kameryck.
*Goede en slechte voorbeelden*
Richard van Hooijdonk zal voor leden en introduces van de AF&BM een inspiratiesessie ÂSocial Powerplay en Marketing 3.0 verzorgen. Richard is CEO van het toonaangevende bureau MarketingMonday en is een van de meest gevraagde sprekers van dit moment op het gebied van Marketinginnovatie en Social Media. Hij zal succesvolle en minder succesvolle voorbeelden uit de hotellerie delen met de aanwezigen.
*Crowdfunding*
Petra de Boeverre, ook wel bekend als slijterijmeisje, brengt haar succesverhaal. Zij heeft dankzij actief te bloggen en twitteren nog steeds haar eigen slijterij in Zeeland en opent binnenkort haar nieuwe slijterij in Sluis die vrijwel geheel gefinancierd is met behulp van crowdfunding. Met inzet van social media levert zij haar dranken inmiddels door heel Nederland en België.
Kijk op de site van de "AF&BM":http://www.afbm.nl/bijeenkomsten/5?meetings_item=47 voor meer informatie en aanmelden.
~Frank Lindner~
Gast 3.0 centraal tijdens AF&BM-bijeenkomst
25 april 2012