Uit onderzoek dat wereldwijd is gehouden onder 10.000 zakelijke gasten van de hotels van de InterContinental Hotels Group (IHG), blijkt dat contact met het thuisfront boven aan het lijstje
met prioriteiten staat. De afwezigheid van een internetverbinding is grootste stressfactor voor reizigers. Een internetverbinding helpt mensen het meest om zich thuis te voelen op hun hotelkamer. Communiceren met familie is de beste manier om op zakenreis van stress af te komen, zo luidt de conclusie.
*Verbonden*
Uit het onderzoek blijkt dat mensen die voor hun werk op reis zijn, het grootste nadeel van reizen vinden dat zij soms geen contact met het thuisfront kunnen opnemen doordat er geen internetverbinding is. 40 procent van de reizigers noemde dit hun grootste stressfactor, boven slechte aansluitingen in hun reis (26 procent) en lawaaiige locaties (24 procent).
He onderzoek helpt IHG om inzicht te krijgen in de prioriteiten van hun hotelgasten, nu het de eerste en enige hotelgroep is die wereldwijd aan alle leden van het loyaliteitsprogramma IHG Rewards Club gratis internettoegang biedt.
~Door~ "~Frank Lindner~":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl
Gast in hotel wil contact met thuisfront
15 juli 2013