De familie Kloeg, gasthoofdredactie van de juni-uitgave van Hospitality Management, heeft woensdag de eerste editie in ontvangst genomen. De gloednieuwe Hospitality Management valt deze week weer bij alle hotels van Nederland op de mat.
Met deze keer op de cover: Jos Vranken, algemeen directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen. Het rapport Perspectief Bestemming Nederland 2030 voorspelde 5 jaar geleden een 50 procent toename van het inkomend verblijfstoerisme. Het was voor Kloeg Collection de basis voor de aankoop van meerdere hotels in Walcheren. Maar gaan we in deze veranderde wereld die verwachting wel halen?
Ook aan het woord komt luxury travel agent Danielle Kloeg. Zij maakte 30 jaar geleden de opkomst van Dubai als toeristische bestemming van dichtbij mee en begon daarna voor zichzelf als luxury travel agent. Haar focus ligt met name op het uitgaande toerisme richting de Verenigde Arabische Emiraten en Oman, maar in de toekomst zou zij graag meer buitenlandse klanten naar Nederland halen. Dan moet er wat Kloeg betreft echter wel wat veranderen: “Qua hospitality mag er hier nog wel wat bij.”
Branding & hotel-restaurants
In de rubriek Jong & Ambitieus vertelt Amy Bouman, global brand experience & standards manager bij Radisson Hotel Group, alles over branding. In het dossier wordt het hotel-restaurant, aan de hand van de vraag ‘serviceproduct of winstmaker?’, vanuit verschillende invalshoeken belicht.
Edwin Leenheer legt uit hoe revenue management systemen nu precies werken en onze columnisten Ewout Hoogendoorn, Sander Allegro en Mehrsa Ghadiri laten wederom hun licht schijnen op ontwikkelingen in de hotellerie.
Kortom: houd de brievenbus in de gaten, of download vanaf volgende week de digitale editie van Hospitality Management.
Fotografie: Marja van Noort
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.