Generator en Freeland Hotels hebben vandaag hun hoogste kwartaalwinst ooit bekendgemaakt, opgetekend in het tweede kwartaal van dit jaar.
Deze wereldwijde boutique-hospitality- en lifestylemerken zagen hun winstgevendheid in het tweede kwartaal van 2022 met 11% stijgen ten opzichte van het tweede kwartaal van 2019. Juni 2022 wordt aangekondigd als de meest succesvolle maand ooit voor de groep, met een winstgroei van bijna 30% op jaarbasis alleen al in juni en het wegnemen van pandemiegerelateerde zorgen over het vermogen van het merk om terug te stuiteren, evenals dat van de hybride accommodatiesector. Klassieke reishotspots blijven de boventoon voeren - Londen, Parijs, Amsterdam en Madrid blijven tot de best presterende accommodaties in Europa behoren.
Alastair Thomann, CEO van Generator en Freehand Hotels, zegt: "We zijn verheugd om nieuwe zakelijke records te vestigen te midden van het herstel van de reisindustrie, een herstel dat aan kracht wint dankzij de aanhoudende versoepeling van de beperkingen."
“We zien een sterke stijging van de vraag naar kamers in zowel onze gedeelde als privé-accommodaties. Deze trend is vooral te zien bij Gen Z en millennials die als een van de eersten weer op pad gingen toen de grenzen weer opengingen. Deze jonge, doorgewinterde reizigers vormen momenteel de meerderheid van onze gasten en geven de voorkeur aan ons door de gemeenschap aangestuurde en door design geleide aanbod met een bijzondere voorkeur voor de betaalbare, gedeelde accommodatie die wordt aangeboden”, staat te lezen in het persbericht.
“Er is ook een nieuwe grote vraag van gezinnen die ons nu waarderen als een alternatief voor het traditionele hotelaanbod, met een duidelijke toename van het boeken van slaapzalen met 6 en 8 bedden. Gezamenlijk hebben we 10% groei gerealiseerd in de totale omzet van gedeelde kamers in heel Europa en 25% hoger in Noord-Amerika, vergeleken met het tweede kwartaal van 2019”, laat de keten weten.
F&B-verkopen hebben ook bijgedragen aan de resultaten, waarbij de meeste bars, restaurants en cafés in de groep nu op volle capaciteit draaien. Investeren in gemeenschapsgerichte evenementen en feesten blijft de centrale benadering van het bedrijf om zijn hotels cultureel en creatief op de voorgrond te plaatsen. Het wordt onderbouwd door recordverkopen van zowel reizigers als de lokale bevolking.
De recordcijfers geven een positieve voorspelling voor toekomstige groei, waarbij Generator en Freehand voorspellen dat de stijging zich de komende maanden geleidelijk zal voortzetten, waardoor hun positie als marktleider in de hybride en lifestyle-accommodatiemarkt wordt verstevigd.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.