24 hotels in Nederland zijn door de Hotels.com™ Loved by Guests Awards 2017 uitgeroepen tot de beste hotel hotspots. De Loved By Guests Awards zijn gebaseerd op beoordelingen van hotelgasten.
Amsterdam en Den Haag zijn de nummer 1 en 2 award-winnende steden. Reizigers kunnen echter in zeven verschillende steden terecht voor bekroonde hotels. 17 van deze hotels bevinden zich in Amsterdam. De hoofdstad is daarmee de trekpleister, gevolgd door Den Haag.
Top 3 Nederlandse steden van de winnende ‘Loved by Guest Gold Awards’:
1. Amsterdam – 17 hotels
2. Den Haag – 2 hotels
3. Haarlem, Almere, Maastricht, Rotterdam en Middelburg – 1 hotel
Hotels.com heeft meer dan 25 miljoen reviews op haar website. De site ziet een verschuiving ontstaan van officiële rankings naar online reviews. Dit komt vooral omdat reviews onderweg direct met een smartphone gecheckt kunnen worden.
Om dit jaar de beste hotels te selecteren, heeft Hotels.com miljoenen reviews van 2.500 hotels in 87 landen geanalyseerd. De hotels die de Loved by Guests Gold Award* hebben gekregen, hebben elk een gemiddelde review score behaald van een 4,7 of hoger (uit maximum score van 5).
Wereldwijd staat Nederland, met totaal 24 hotels, op de 20ste plaats in de lijst van Gold Award winnaars. De top drie winnende landen zijn: de Verenigde Staten (969 hotels), het Verenigd Koninkrijk (171) en Italië (153). Steden waar reizigers het liefst verblijven zijn: Londen (31 hotels), Rome (27), Praag (25), Florence (24) en Venetië (24).
Golden star in Nederland: The Toren in Amsterdam
16 hotels behaalden een maximale score van 5 punten. Deze topscore ging naar 10 hotels in het Verenigd Koninkrijk, 3 in Italië, 1 in de Verenigde Staten, 1 in Kroatië en 1 in Tsjechië. Het hotel met de hoogste score in Nederland is The Toren in Amsterdam (4,9 punten). Het designhotel is gevestigd in een aantal monumentale 17e-eeuwse panden aan de Keizersgracht. De 38 kamers in het hotel zijn gestyled door de bekende binnenhuisarchitect Wim van de Oudeweetering. Het hotel onderscheidt zich door opvallend design, persoonlijke service en veel luxe.
Best in Class
“De Loved by Guests Awards zijn toegekend aan de hotels waar gasten enthousiast van werden en hun waardering over hebben uitgesproken. We zien dat reviews steeds belangrijker worden. Reizigers bepalen hun keuze liever op basis van klantbeoordelingen dan op basis van de officiële sterren”, aldus Isabelle Pinson, Vice President EMEA bij het Hotels.com merk. “Op Hotels.com hebben we nu 25 miljoen gasten reviews. We willen daarmee klanten niet alleen inspireren, maar ook helpen bij het maken van een weloverwogen keuze voor het ideale hotel.“