Internetbedrijf Google heeft het aantal zoekopdrachten en 'clicks' naar reizen, vakanties en hotels zien toenemen. In januari werd er ten opzichte van dezelfde maand in 2009 rond de 20 procent meer gezocht naar alles wat met vakantie te maken heeft en 7 procent meer geklikt op de links uit de lijsten met zoekresultaten. Zoekopdrachten naar reizen stegen met 16 procent, er werd 19 procent meer gezocht naar hotels en 25 procent meer naar autoverhuur.
*Liever een bekend merk*
De internetreus meldt ook dat zoekopdrachten naar merkvakanties, zoals bijvoorbeeld 'Thomas Cook holidays Turkey', twee keer zoveel werden ingevoerd dan vakanties waar geen reisorganisatie achter zit. Deze trend laat zien dat consumenten hun vakantiegeld in economisch onrustige tijden meer toevertrouwen aan gevestigde en stabiele reisorganisaties.
*Luxe op de weg terug*
De cijfers van Google laten ook zien dat de reizen en vakanties in het luxe segment opkrabbelen richting het niveau van de budgetreizen. Begin 2009 steeg het aantal zoekopdrachten naar all-inclusive vakanties en 'no nonsense' vluchten als gevolg van de afkoelende economie.
*Meer woorden per opdracht*
Reizigers zijn een stuk verfijnder en doordachter geworden met hun zoekopdrachten. De lengte van de invoer in het zoekveld van Google is langer geworden en men gebruikt ook meer zoekwoorden per opdracht. Voor hoteliers is dit een belangrijk teken dat het hebben van goede meta-data op de website en must is om gevonden te (blijven) worden.
~Hospitality Management, Frank Lindner~
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/google-meer-zoekopdrachten-en-clicks-naar-reizen/
Google: meer zoekopdrachten naar reizen
11 februari 2010