Hampshire Hotels en Taxi Electric hebben vandaag aangekondigd een unieke samenwerking aan te gaan om de reis van hotelgasten volledig te verduurzamen. Gasten van alle Hampshire Hotels worden voortaan volledig elektrisch vervoerd bij taxiritten van en naar Schiphol, waarbij Taxi Electric de CO2-uitstoot van de vlucht van Hampshire-gasten compenseert. Hampshire Hotels zet al jaren in op het verduurzamen van haar hotels en is in het bezit van het Green Key keurmerk. Zij zet nu een volgende stap door ook de reis van haar gasten te verduurzamen.
Hampshire CEO Léon Dijkstra: "Al onze hotels hebben duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Ik ben er trots op dat we dit nu ook nog op een andere manier kunnen tonen.” De samenwerking beperkt zich niet alleen tot Amsterdam of de Randstad. Dijkstra voegt nog toe “Ik ben met name erg tevreden dat we geen halve beloftes doen, maar dat deze service ook geldt voor gasten die vanaf Schiphol een taxi willen naar Zutphen, Groningen of zelfs Maastricht."
Taxi Electric wil met deze samenwerking bijdragen aan een oplossing voor drie kernproblemen in de taximarkt. Naast de uitstoot van taxivloten in de Randstad, zijn dit de betaling van commissies aan hotels en het ophalen van gasten op Schiphol. Waar het bij veel hotels gemeengoed is om commissies per rit te betalen aan het hotel of de conciërge, hebben Hampshire Hotels en Taxi Electric besloten dit bedrag te gebruiken om de uitstoot van de reis van de gast te compenseren.
Daarnaast wordt de service bij het ophalen van gasten op Schiphol verbeterd door ze pal voor de aankomsthal op te halen, eventueel met een naambordje met hun naam bij het Meeting Point. Gasten kunnen direct na landing op hun smartphone zien waar hun chauffeur staat, inclusief naam en telefoonnummer van de betreffende chauffeur. Zo hoeven gasten nooit meer te zoeken op de luchthaven, maar worden ze snel opgepikt en naar het gewenste hotel gebracht tegen een vooraf betaald bedrag.
Taxi Electric Co-Founder Edvard Hendriksen: "Taxi Electric heeft één missie, Change The System. In de eerste 5 jaar van ons bestaan hebben we vooral geluisterd naar onze klanten. Alle hotels lopen tegen dezelfde problemen aan. We zijn gestart met de verduurzaming van taxivloten, en zijn er trots op dat we nu samen met Hampshire ook andere fundamentele problemen in de taximarkt aan kunnen pakken."