Het Nederlandse hotelbedrijf Hampshire Hospitality viert dit jaar haar tienjarig bestaan. Een heuglijk feit waar tijdens diverse gelegenheden in 2011 zal worden stilgestaan. Met het jubileum heeft Hampshire Hospitality ook afscheid genomen van het woord 'Leisure' in de groeps- en bedrijfsnaam.
*Activiteiten breder dan oude naam*
Reden voor de wijziging van Hampshire Hospitality & Leisure naar Hampshire Hospitality is dat de aangesloten hotelbedrijven veel breder zijn dan het prominente aanwezige Engelse woord Âvrije tijd suggereert. Naast het feit dat gasten onbekommerd in een hotel van een vakantie of weekendje weg kunnen genieten, bedienen de hotels ook de zakelijke, individuele, vergader- en conferentiegast met een veelheid aan faciliteiten.
*Meerdere merknamen*
De Nederlandse hotelgroep Hampshire Hospitality, 10 jaar geleden begonnen met slechts één hotel in eigen exploitatie, breidde al vrij snel haar activiteiten uit met een licentie/franchise formule voor commerciële en inkoopondersteuning in de breedste zin van het woord. Eerst alleen als 'hard branded' viersterren Hampshire Hotels en driesterren Hampshire Inns, maar al snel gevolgd door de 'soft-branded' Hampshire Classic formule voor viersterren plus hotels met een sterke eigen identiteit.
*Geografische focus*
Met (nog steeds) een geografische focus op Nederland, België en westelijk Duitsland, teneinde adequaat en snel op marktontwikkelingen en vragen vanuit de aangesloten hotels te kunnen reageren en korte communicatielijnen vanuit een direct bereikbaar servicekantoor in Hilversum, telt de Hampshire Hospitality groep inmiddels meer dan 60 aangesloten hotels, waarvan zeven exploitaties in eigendom en/of management. Als laatste acquisitie werd eind 2010 de marketingorganisatie Historic Hotels of the Benelux, met bijna 40 aangesloten hotelbedrijven, als een zelfstandige merknaam aan de groep toegevoegd.
~Frank Lindner~
Hampshire viert feest en past naam aan
14 januari 2011