De Handy is een nieuwe en functionele amenity voor op de hotelkamer. Het is een smartphone die door het hotel gratis wordt aangeboden aan haar gasten en voorziet in alles wat een gast nodig heeft tijdens het verblijf. Informatie over het hotel en de stad, gratis wereldwijd bellen, onbeperkt data en talloze nuttige apps. Handy is innovatief en verrast met nieuwe belevingen voor de gast en biedt nieuwe omzetkansen voor het hotel.
Explosieve groei
"Het is een gekkenhuis geweest de afgelopen maanden", aldus Martine Vissers, Director of Sales voor Tink Labs, de startup uit Hong Kong en het bedrijf achter Handy. "In nog geen vijf maanden tijd waren er meer dan 40 hotels in Nederland die meteen de mogelijkheden van Handy zagen. We konden de vraag simpelweg niet aan. Wereldwijd is Handy in 2018 aanwezig in meer dan 600.000 kamers, verdeeld over ruim 5.000 hotels."
Vervanging hotelkamertelefoon
"Voor ons kwam handy precies op tijd", aldus Thymen Simons van Van der Valk Amsterdam dat binnenkort haar deuren opent. "Met Handy heb ik de vaste telefoontoestellen niet meer nodig op de kamer, dus die konden we nog schrappen. Bovendien biedt Handy zoveel extra mogelijkheden. Wij denken vooral de buitenlandse gast hiermee een mooie gratis tool te bieden."
Omzet omhoog – kosten omlaag
Van drie tot vijf sterren, het maakt niet uit. Veel mogelijkheden van handy komen voort uit ideeën die hoteliers zelf zien. De een ziet kans zijn diensten er meer door te promoten, bijvoorbeeld via pushberichten voor het laatste tafeltje in het restaurant. De ander waardeert het omdat de receptie er minder vragen door krijgt of dat gasten eenvoudig geïnformeerd kunnen worden over bijvoorbeeld een probleem met het openbaar vervoer in de stad.
Positieve gasten feedback
"Gasten geloven het bijna niet en vinden het geweldig. Het is ideaal, geen print meer op de kamers, maar alles altijd up-to-date bij de hand, of de gast nou op een terras zit in Amsterdam of op de hotelkamer is", zegt Melle van Uden, General Manager van Dikker & Thijs Fenice hotel. Hij zag direct de potentie van Handy en had als eerste in Nederland op alle kamers een Handy staan. Al snel volgden in Amsterdam hotels als het Conservatorium Hotel, Novotel Schiphol en Hotel Estheréa.
Handy is makkelijk in gebruik voor zowel de gast als voor het hotel. Er is veel mogelijk, afhankelijk van de ambities van het hotel. Men kan kiezen voor de plug-and-play versie van handy, maar ook de integratie met bijvoorbeeld het PMS-systeem is voor Handy vanzelfsprekend.
De gast wil gemak
"In Hotel Pincoffs in Rotterdam draait alles om de beleving van de gast, verwachtingen moeten worden overtroffen en daar past Handy perfect bij. Een gast hoeft niets meer op te zoeken of te downloaden, alles wordt zo aangeboden op de voor het hotel gepersonaliseerde smartphone, onze eigen Pincoffs Handy", aldus Edwin van der Meijde, eigenaar van Hotel Pincoffs en Hotel Stroom in Rotterdam.
Centerpiece of modern travel
Sinds kort is er versterking van een Accountmanager in Nederland. Kim Lukassen zal de hotels ondersteunen en begeleiden bij de opstart onder andere door een training. "Ook al is het geen rocket science, we vinden het belangrijk de hotels goede service en ondersteuning te bieden’ aldus Martine. Tink labs heeft enorme ambitie. Dit is nog maar het begin. Handy zal een rol gaan spelen in de hele guest journey. Of zoals onze CEO Terence Kwok zegt: ‘Handy is a centerpiece of modern travel, revolutionizing hospitality’."