Heineken introduceert vanaf 15 oktober een nieuw merkglas in de horeca: 'Ellipse'. Het innovatieve glas is niet alleen gebruiksvriendelijker maar ook lichter dan zijn voorganger Galaxy. Daarnaast maakt een slimmigheidje in het design het ook eenvoudiger het perfecte biertje te tappen. De Ellipse ligt goed in de hand vanwege de slanke vorm en heeft een moderne uitstraling. Het nieuwe standaard Heineken-bierglas voor de horeca is ontworpen om klanten een nog betere drinkervaring en barmedewerkers meer gemak te bieden.
*Meer dan 1 miljoen glazen*
Alle Heineken-horecazaken gaan tot eind dit jaar geleidelijk over op het nieuwe glaswerk. Vanaf begin 2011 zal de consument vrijwel overal de Ellipse tegenkomen. In totaal gaat het om 1,2 miljoen nieuwe glazen die aan de horeca worden geleverd.
*Innovaties*
De nieuwe Ellipse beschikt over een aantal innovatieve kenmerken. Zo wordt het tappen van het perfecte biertje een stuk makkelijker dankzij de ovale (ellipsvormige) lijn op het glas. Wanneer deze lijn horizontaal gehouden wordt staat het glas automatisch in de juiste taphoek. Daarnaast zorgt de slanke voet voor een goede grip en is het glas lichter, waardoor medewerkers minder zware bladen hoeven te dragen. De dikkere bodem geeft het glas extra stabiliteit, waardoor het risico op morsen wordt beperkt. Daarnaast laat de speciaal vormgegeven bovenkant van de Ellipse de schuimkraag beter tot zijn recht komen en staat de rand van het glas iets naar binnen zodat het koolzuur beter in het glas blijft.
*Meer bierbeleving*
Wij zijn continue bezig de beleving van tapbier te verhogen, vertelt Wouter Fijnaut, Directeur Horeca Heineken Nederland. Met de Ellipse zetten we hierin de volgende stap. In dit glas komen uitstraling, innovatie en kwaliteit samen. Zo kunnen ondernemers hun gasten nog meer bierbeleving bieden. Bij het ontwerp is veel zorg besteed aan ieder afzonderlijk element. We hebben naar alle details gekeken zodat consumenten de subtiele maar significante verschillen ook kunnen herkennen.
*Ieder zijn maatje*
De Ellipse is verkrijgbaar in drie inhoudsmaten; 25cl, 35cl en 50cl. Ook is het merkglas beschikbaar voor Heineken Extra Cold in 25cl en 50cl. Het glas zal de komende twee jaar wereldwijd worden ingevoerd door Heineken.
~Frank Lindner~
Heineken komt met nieuw horecaglas
24 september 2010