Het is lang niet overal goed gesteld met de hygiëne in de horeca, zo concludeert fabrikant van tissue- en hygiëne-producten Tork op basis van onderzoek. Bijna de helft van de Nederlanders zegt om hygiënische redenen het toiletbezoek in restaurant of kroeg te vermijden. Als men toch naar het toilet gaat doet ruim 70 procent alles om de toiletbril maar niet aan te hoeven raken.
*Meer dan behoefte doen*
Tork wil met het onderzoek horecagelegenheden bewust maken van het feit dat het anders, schoner en hygiënischer kan. Maar vies of niet, toiletten worden in de horeca voor diverse nevenactiviteiten gebruikt. Meer dan een kwart smsÂt, twittert en e-mailt er lustig op los en ook bellen is onder één vijfde van de Nederlanders populair op het horecatoilet.
*Over het onderzoek*
Het onderzoek naar hygiëne in de Nederlandse horeca is uitgevoerd door onderzoeksbureau PanelWizard. Aan het onderzoek namen 529 respondenten deel van 16 jaar en ouder. Hierbij is rekening gehouden met een reële spreiding in geslacht, leeftijd en opleidingsniveau.
~Frank Lindner~
Helft Nederlanders mijdt toilet in horeca
15 maart 2011