Het verkopen van van een hotel is een intensieve aangelegenheid. Vanaf het moment dat een hoteleigenaar beslist zijn of haar hotel in de verkoop te doen, start de rollercoaster. Het is vaak een traject van jaren dat gepaard gaat met de nodige emotie.
In dit dossier leest u hoe een hoteloverame er in de praktijk uitziet, welke financieringsmogelijkheden er zijn, wat een familiestatuut is, of het vastgoed, de exploitatie of juist allebei verkocht moet worden, wat daar de voor- en nadelen van zijn én u leest wat de valkuilen zijn in het hele traject. Ook belichten we de juridische en fiscale aspecten.
Er komt een moment dat ook u als hotelier uw hotel in de verkoop zet. Voor nadenken over de hoteloverdracht is het nooit te vroeg. Wie vroeg begint, verhoogt de kans om er financieel meer aan over te houden. Download hier volledig kosteloos het dossier en ga goed voorbereid in het traject in.
'Het Dossier' is een nieuwe serie van Hospitality Management. Eerder publiceerden we het dossier 'Betalen'. Elke vorm van betalen in het hotel wilt u het liefst frictieloos. De gast moet er zo min mogelijk van merken, laat staan een slecht gevoel eraan overhouden. Alle betaalmethoden accepteren lijkt heel gastvrij, maar vergroot ook het risico op fraude, charge backs en hoge kosten. Lees in dit dossier hoe het betalingsverkeer in het hotel naar een hoger plan wordt getild.