Het hotel-restaurant: serviceproduct of winstpakker?

Auteur: redactie
F&B Uitgave 1 juli 2024
Het hotel-restaurant: serviceproduct of winstpakker?

Het is een bekend dilemma in de hotellerie: wordt het restaurant voornamelijk als service voor de gasten aangeboden of zorgt het ook daadwerkelijk voor meer omzet? In dit dossier leest u over een hotel waar F&B voor 75 procent van de inkomsten zorgt, maar ook over een hotel waar het diner een amenity is.

“Ik zou niet zonder ons Grand Café - Restaurant ‘In de Brouwerij’ kunnen. F&B is voor ons de grootste pot”, vertelt Appie Weij, eigenaar van Brouwhotel Parkzicht. Zijn hotel-restaurant in Veendam vervult eveneens een dorpsfunctie, waardoor verreweg het grootste deel van de omzet uit het restaurant komt. Aan de andere kant van dit spectrum bevindt zich Golden Tulip Keyser Breda, waar het diner voornamelijk wordt aangeboden als amenity.

Verderop in het dossier vertellen Arjan Gramsbergen van Coperama Benelux en Albert de Koning van inOne over inkoop. Ook leest u over menu-engineering en ‘uplugged’ dineren. Tot slot vertellen Edwin Steinz en Jasper van Gennip van het ROC Horizon College in Heerhugowaard over het opleiden, aantrekken en behouden van personeel voor uw hotel-restaurant.

Het hele dossier Hotel & Restaurant is hier te vinden.

De volledige juni-editie van Hospitality Management, inclusief het dossier Hotel & Restaurant, is hier te vinden.

Blijf op de hoogte!

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws