Zinnenprikkelende opties halen de individuele mens naar boven in de trainee en de toerist. Duik mee in het Spetterarrangement en ervaar deze visie. Proeven van het onbekende, waarbij ontspannen beleving voorop staat.
Als tegenwicht voor alle uniforme, nietszeggende gastenverblijven, exposeerden tien kunstenaars in het Grand Hotel Salone in Milaan hun idee van de perfecte hotelkamer. De kamers blonken uit in esthetiek en originaliteit. Maar of gasten zich nu meer thuis voelen in een spierwit cirkelvormig kingsize bed dan in een reguliere hotelkamer... ‘Een likje verf en een trendy behang om je te onderscheiden van andere hotels is best leuk’, zegt salesmanager Janneke Kothuis van Golden Tulip Belevingshotel Bad Boekelo, ‘maar bij het bieden van comfort en sfeer komt nog wel wat anders kijken. Wij zaten midden in een renovatie toen we opeens beseften: wij willen o zo graag dat de gasten zich thuis voelen, en toch bepalen wij in wat voor bed ze slapen en wat ze op hun bord krijgen.’ - Zo ontstond het huidige concept ‘Keuzevrijheid’.
Linnen of satijn
De keuzevrijheid krijgt invulling met de nadruk op zintuiglijke waarneming en ervaring. Kothuis: ‘Het avontuur verstopt zich niet per definitie tussen de sensuele satijnrode lakens van topontwerpers in Milaan. Beleven is zelf ervaren. Met vrij eenvoudige middelen bieden we de gasten optimaal comfort. Iedere gast kan de kleur van zijn kamer zelf bepalen dankzij een lamp met een zeer rijk kleurensjabloon. Een druk op de knop en de blauwe kamer wordt violet dankzij de diffuse werking van crèmekleurige bekleding op twee van de vier wanden.’
Belevingshotel Bad Boekelo geeft niet alleen de ogen de kost. Kothuis somt op: ‘Vier verschillende hoofdkussens; builtjes met rozengeur, lavendel of mint; 35 soorten koffie... Als onderdeel van de AHM Hotel Group krijgen we veel groepsreserveringen via trainingsbureaus. Door de afstand tussen die groepen gasten en ons is het niet mogelijk om hen het beddengoed te laten kiezen, maar in het najaar kunnen individuele boekers wel opgeven of ze in linnen willen liggen of in satijn.’
De inwendige mens kan bevredigd worden in maar liefst twee eetgelegenheden: grand-café Tasty Food Company dient als trendy laboratorium voor smaakontwikkeling en experiment. Het ‘In the Mood Kooktheater’ geeft invulling aan het credo van AHM: ‘Places to meet, moments to remember.’ Wie wil eten in een zakelijke entourage, kan netwerken aan de bar. Romantische stellen dineren aan een klassiek gedekte tafel met kaarslicht en damast; avonturiers zoeken vertier aan een houten tafel, met niets dan een menukaart als kompas.
Het onbekende
Alsof er nog niet genoeg te beleven valt, wilde Belevingshotel Bad Boekelo ook in het arrangementenaanbod naam maken. Kothuis: ‘Wij bieden onze gasten duiklessen aan in het Spetterarrangement. Dit zijn proeflessen van een uur in ons binnenzwembad. Voor mensen die aarzelen of ze in het najaar in de Rode Zee hun “paddy” willen halen, is het een goede gelegenheid om te ontdekken of zij zich echt wel zo prettig voelen met zuurstofflessen op hun rug. Dankzij een contract met een naburige duikschool, weten onze gasten zich verzekerd van deskundige begeleiding. Kortom, het Spetterarrangement sluit aan bij onze visie: de gasten laten proeven van het onbekende, waarbij ontspannen beleving voorop staat.’
Een dergelijk arrangement springt enorm in het oog; daardoor krijgt de website van het hotel een groot aantal ‘treffers’. Kothuis klinkt niet onverdeeld gelukkig als ze zegt: ‘De naam Belevingshotel klinkt zo veelbelovend, dat de naam een eigen leven gaat leiden. We moeten steeds meer tijd steken in publiciteit, opdat gasten weten waar ze voor kiezen.’
Naam: Golden Tulip Belevingshotel Bad Boekelo
Arrangement: Spetterarrangement
Duur: Twee nachten, drie dagen
Looptijd: 1 januari t/m 30 december 2002, m.u.v. de feestdagen
Medium: Mailing; advertenties in duurdere tijdschriften; internet
Succesratio: onbekend
Arrangementsprijs p.p p.n., op basis van een tweepersoonskamer: € 170,-
HM302002