De Nederlandse vestigingen van Hilton Worldwide maken tezamen met 25 andere organisaties bekend samen te gaan werken met SterkTeam,
een initiatief van de ambassadeur Aanpak Jeugdwerkloosheid Mirjam Sterk. Door gezamenlijk op te trekken maken de partijen zich sterk voor het vergroten van de kansen van jongeren op de arbeidsmarkt. Het startschot voor de samenwerking werd gegeven tijdens de openingsbijeenkomst van de WerkWeek in Den Haag waarbij de ministers Lodewijk Asscher en Jet Bussemaker aanwezig waren en waar koningin Máxima tijdens het netwerkevenement sprak met werkzoekende jongeren.
*Toerisme belangrijk voor economie*
Toerisme en recreatie zijn belangrijk voor de Nederlandse economie. De toeristische sector heeft een jaarlijkse omzet van  37 miljard en telt ruim 400.000 banen. Dat is 4,5 procent van het totale aantal banen in Nederland en zal dan ook een leidende rol moeten spelen in het oplossen van het jeugdwerkloosheidsprobleem. In het jeugdakkoord geeft Hilton Worldwide een belangrijk commitment om nog meer vacatures en stageplekken beschikbaar te stellen voor jongeren. Op deze manier wil Hilton Worldwide jongeren kennis laten maken met de kansen en uitdagingen van het werken in de hospitality industrie.
~Christel Tuin~
Hilton pakt jeugdwerkloosheid aan
19 september 2014