De wereldwijde arbeidsmarkt voor jongeren ziet er slecht uit. Hilton Worldwide wil hiertegen ten strijde trekken en laat onderzoeken hoe de internationale horeca jongeren kansen biedt.
*Groeistrategie*
In een tijd waarin wereldwijd ruim 75 miljoen jongeren geen baan kunnen vinden, en nog eens een groter aantal werkloos is, is investeren in kansen voor de jeugd niet alleen een cruciale ontwikkelingskwestie, maar ook een groeistrategie voor bedrijven over de hele wereld.
*Kansen*
In antwoord op de uitdaging kondigde het hotelbedrijf tijdens het World Economic Forum aan de International Youth Foundation (IYF) aan dat het een white paper laat schrijven over de oplossingen die de internationale horeca, dankzij haar unieke positie, kan bieden voor werkloosheid onder jongeren.
Verder kondigde het bedrijf de lancering van Bright Blue Futures aan, een wereldwijd initiatief voor jeugdontwikkeling over de hele wereld, onder leiding van het meest vooraanstaande merk van de keten, Hilton Hotels & Resorts.
~Frank Lindner~
Hilton strijdt tegen jeugdwerkloosheid
25 januari 2013