Volgens Hilton Worldwide zijn in 2015 57 miljard Hilton HHonors Points ongebruikt gebleven, vanwege boekingen via OTA's. 1,6 miljoen gratis
overnachtingen zijn hierdoor verloren gegaan.
*Boeken via OTA niet altijd goedkoper*
Volgens Geraldine Calpin, SVP en global head of marketing & digital bij Hilton Worldwide, komt dat door het wijdverspreide geloof dat boeken via een OTA online altijd de laagste prijs oplevert. Hotelbedrijven doen er alles aan om dit beeld weg te nemen bij de consument, maar dat lijkt moeilijker dan gedacht. Alle gratis extra's ten spijt, zoals gratis wifi (dat eigenlijk altijd al gratis zou moeten zijn) en gratis ontbijt, reserveren consumenten nog steeds liever via een OTA.
*Heeft het effect?*
Hilton lanceerde daarom de grootste wereldwijde marketingcampagne ooit, met de naam 'Stop Clicking Around.' Of het wat oplevert, moet nog blijken. De consument bezoekt immers de website of app van een OTA omdat hij kan zoeken op prijs en locatie, ongeacht de brand. Niet iedereen is op zoek naar een Hilton property, maar komt er af en toe wel terecht, juist dankzij de OTA's.
~Thijs Jacobs~
Hilton wil meer directe boekingen
23 maart 2016