Hilton Worldwide heeft een exclusieve licentieovereenkomst getekend met Plateno Hotels Group, een van de
voornaamste hotelketens in China.
Onder deze licentieovereenkomst wordt het merk Hampton by Hilton in hoog tempo in China geïntroduceerd en ontwikkeld. Hampton hoopt op meer dan 400 deals en verwacht het eerste hotel eind 2015 te openen. Hampton by Hilton is een van de marktleiders in het middensegment met bijna 2.000 hotels in 17 landen. Onder Plateno Hotels Group vallen vijf merken en een portefeuille van meer dan 3.000 hotels in 300 steden door heel China. Bovendien beheert het concern ook het grootste loyaliteitsprogramma voor hotels in China, dat inmiddels 80 miljoen leden heeft.
~Foto: Phil Cordell en Eric Wu proosten op de samenwerking~
*Toegang tot groeiende klantengroep*
"We verwachten dat deze samenwerking ons in staat zal stellen om bredere geografische distributie en standaardisatie te realiseren in China, waarmee we toegang hebben tot een grote en groeiende klantengroep voor zowel binnen- als buitenlandse reizigers", zegt Jim Holthouser, executive vice president global brands bij Hilton Worldwide. "Onze vijf bestaande merken in China groeien snel. Uit uitgebreid onderzoek van de markt blijkt dat er nog veel onbenutte groeikansen zijn in het bovendeel van het laag budget- en middensegment. Met deze unieke samenwerking met Plateno Hotels Group grijpen wij nu de kans om het merk Hampton by Hilton op grote schaal te introduceren."
*Prototype 3-sterrenhotel ontwikkeld*
China kent een groeiende vraag naar middenklasse hotels en er zijn nog maar weinig 3- tot 3,5-sterren hotels. Hampton heeft een prototype 3-sterrenhotel ontworpen voor grote steden in China. Het is de bedoeling dat deze hotels zakelijke reizigers en vakantiegangers die bewust op zoek zijn naar kwaliteit gaan bedienen. De portefeuille van Hampton by Hilton in China zal bestaan uit een mix van nieuwbouw, geconverteerde gebouwen en gebouwen voor aangepast hergebruik. Plateno Hotels Group zal de ontwikkeling en het management van de hotels leiden.
*Internationale aanwezigheid vergroten*
"Onze voornaamste strategische doelstelling voor Hampton is onze internationale aanwezigheid in China te vergroten door een zeer populair hotelproduct aan te bieden in het middensegment, dat zich niet zo snel heeft ontwikkeld als het laag budget-segment," aldus Phil Cordell, global head focused service en Hampton brand management bij Hilton Worldwide. "Plateno heeft de grootste aanwezigheid en het omvangrijkste loyaliteitsprogramma in China en is bovendien een expert op het gebied van ontwikkeling en management. We verwachten dat onze samenwerking de groei van Hampton by Hilton in China zal stimuleren en ons in staat zal stellen sterke banden aan te gaan met nieuwe eigenaren en gasten."
*Veel vraag naar hoogwaardige accommodatie*
"We zijn bijzonder blij dat we samen met internationaal marktleider Hilton Worldwide het merk Hampton by Hilton in China kunnen introduceren", aldus Eric Wu, CFO van Plateno Hotels Group. "Er is in China veel vraag naar hoogwaardige accommodatie in het middensegment en wij geloven dat Hampton aan die vraag zal beantwoorden. Chinese reizigers zullen worden aangetrokken door de enthousiaste en hoffelijke cultuur in combinatie met veelgevraagde faciliteiten zoals Wi-Fi, comfortabele bedden en de 100% tevredenheidsgarantie."
"*Meer lezen over Hilton? Klik hier!*":http://www.hospitality-management.nl/?q=hilton&x=zoeken
~Christel Tuin~
Hilton Worldwide breidt uit in China
31 oktober 2014