De MICE-markt kan uw hotel veel brengen op het gebied van bezetting, zichtbaarheid en omzet. Voordat u besluit stappen te zetten op dit gebied, is het raadzaam grondig na te denken over de meest effectieve aanpak en het beoogde doel. In dit dossier worden verschillende kanten van de MICE-markt belicht, zodat hoteliers hier hun voordeel mee kunnen doen.
General manager Joeri Nuijten heeft bij Grand Hotel Amrâth Amsterdam een aantal ruimtes tot zijn beschikking die geschikt zijn voor MICE-evenementen, maar door het historische karakter van zijn hotel moet hij ook rekening houden met bepaalde restricties. Hij zet daarom juist in op het bieden van een ‘beleving’. Directeur Rick Polman van Van der Valk Eindhoven werkt daarentegen met alle voordelen van een modern congreshotel en heeft een aantal tips voor collega-hoteliers.
Verder leest u in dit dossier onder meer hoe RAI Amsterdam en Rotterdam Ahoy de samenwerking met hotels hebben vormgegeven. Ook is er een bijdrage van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen, wordt uitgelegd wat Berlijn zo’n goede congresbestemming maakt en worden de verwachte ontwikkelingen op de MICE-markt in de komende jaren onder de loep genomen.
Het hele dossier is hier te downloaden.
De complete decembereditie van Hospitality Management, inclusief het MICE-dossier, is hier te vinden.