De hospitality-branche is volop in beweging. Met de snelle online ontwikkelingen van het laatste decennium zien hotelketens in rap tempo online travel agencies (OTA’s), Airbnb en soortgelijke initiatieven om zich heen ontstaan. En die ontwikkeling heeft een grote invloed op de (direct) bookings. Maar hoewel online en social media nieuwe concurrenten met zich hebben meegebracht, zijn er ook volop kansen. Het wordt tijd dat we daar als hoteliers nóg meer gebruik van maken, want als we niet uitkijken, raken we achterop.
Wist je bijvoorbeeld dat:
95% van de vakantiegangers ten minste 7 reviews leest voordat ze hun verblijf boeken?
88% van je gasten online reviews evenveel vertrouwt als persoonlijk aanbevelingen
67% van de reizigers graag via chatapps met hotels zou willen communiceren?
73% van de reizigers het zou waarderen om persoonlijke notificaties te krijgen over interessante activiteiten of andere ervaringen tijdens hun reis?
Om alle huidige ontwikkelingen en trends in kaart te brengen, hebben we uitgebreid onderzoek gedaan binnen de branche. Uitkomst is een 28 pagina's tellend industry report boordevol interessante informatie voor hoteliers. We bespreken de stand van zaken en kansen op het gebied van social media aan de hand van de 3 belangrijkste uitdagingen in de hotelbranche:
Direct bookings verhogen en zo minder afhankelijk zijn van OTA's.
Het maximale uit reviews halen om zo de dienstverlening te verbeteren.
De persoonlijke beleving optimaliseren.
Je krijgt tientallen tips en voorbeelden om vandaag nog het verschil te gaan maken op social media. Speciaal voor de lezers van Hospitality Management is het industry report nu tijdelijk gratis te downloaden op: https://www.coosto.com/nl/kenniscentrum/industry-reports/hotels