Booking.com brengt reizigers, nog voordat ze boeken, in contact met hun hosts om de mogelijkheid tot vragen stellen over accommodatie en omgeving nog eenvoudiger te maken. Onderzoek van Booking.com toont aan dat meer dan de helft (53%)1 van de Nederlandse reizigers van plan is om te verblijven in een accommodatie met een gastvrouw of een gastheer, oftewel een ‘host’.
Bovendien vindt een kwart van de Nederlandse reizigers dat een gastvrije host de belangrijkste factor is bij het kiezen van een vakantiehuis. Zo kan een verblijf met een host extra voordelen bieden voor reizigers. Denk bijvoorbeeld aan insider tips voor het optimaal ontdekken van de lokale cultuur.
Om het voor iedereen makkelijker te maken de wereld te beleven, investeert Booking.com continu in technologie om de last uit reizen te halen. De optie om het profiel van de host te bekijken is nu uitgebreid naar alle accommodatietypes die dat toestaan. Hierin vertelt de host meer over zichzelf, de unieke kenmerken van de accommodatie en de omgeving. Ook de mogelijkheid tot contact opnemen met de host is nu vergemakkelijkt om reizigers te voorzien van de juiste informatie, nog voordat ze hun accommodatie boeken. Dat is goed nieuws voor de Nederlandse reizigers die het belangrijk vinden om gemakkelijk en direct met hun host te kunnen communiceren.