Hotel Vesper vindt in Grohe ideale partner

Auteur: Redactie
Branded Content 8 oktober 2021
Hotel Vesper vindt in Grohe ideale partner

De ondernemende broers Michiel (rechts) en Martijn van den Berg (links) openden hun droomhotel aan de boulevard in Noordwijk in 2014. Hotel Vesper is een uitgekiend en tot in de puntjes uitgedacht concept waar alles draait om het verrassen van de gast. “Wij geloven heilig in het principe ‘underpromise and overdeliver’.”

De broers hebben een roerig jaar achter de rug. Nadat ook de restaurants in de hotels halverwege december 2020 moesten sluiten, ging het hotel aan de boulevard in Noordwijk dicht. “We wisten dat we weer op 1 april open wilden, wat er ook zou gebeuren. We hadden drie maanden de tijd om alles ‘futureproof’ te krijgen”, vertelt Michiel aan de hoge tafel in de lobby. “Je gaat finetunen.”

Alle recensies van Tripadvisor, Booking.com en Google werden geanalyseerd. “Ik ben een beetje een autist”, lacht Michiel. “Ik wil dat alles klopt, elk detail. Het concept staat als een huis waarin we onze gasten bij iedere ervaring die ze in ons in het hotel hebben, willen verrassen. Zo bouwen we hier de ‘experience’ op. Dan is het van groot belang dat alle details kloppen.”

Bij binnenkomst in het hotel valt al op dat de receptie niet dominant aanwezig is. De immense bar is de eyecatcher en nodigt uit om even te ontspannen, koffers weg te zetten en een drankje te nemen. “En zo gaat het door tijdens het verblijf van de gast. Op de kamer spelen we veel met kleur en brengen we thema’s terug in de kamer, zonder dat we het expliciet vermelden. De gasten moeten dat ervaren. Als je iets gaat uitleggen houd je weinig ruimte over tot het ontwikkelen van de eigen ervaring”, vertelt Michiel.” Martijn vult zijn broer aan. “Als gasten tijdens hun verblijf een aantal keer dezelfde fles wijn hebben gedronken, geven we die fles wijn als cadeau mee als ze weer huiswaarts gaan. Zo geef je nog een extra ervaring mee aan je gasten op het moment dat ze niet eens meer in het hotel zijn.”

Grohe meer dan partner

De langdurige partnerschappen die de broers met hun gasten aangaan (“we hebben ontzettend veel ‘returning guests’”) hopen ze ook te vinden in hun zakelijke partners. In de periode dat het hotel drie maanden dicht was en in het traject naar het realiseren van de derde verdieping op het hotel, hebben ze dat duurzame partnerschap gevonden in Grohe. Al sinds de start van Hotel Vesper in 2014 is Grohe betrokken bij het hotel. “En dat houdt niet op bij het uitkiezen en installeren van het sanitair. Wat je als ondernemer wil is dat er met je meegedacht wordt. We weten al een tijd dat die derde verdieping met acht extra balcony suites er komt. We hebben op dit moment 27 kamers beschikbaar. Toen we in december onze deuren tijdelijk sloten zijn we wederom in gesprek gegaan met Robbert Jan Paymans (temidden van de twee broers) van Grohe. Omdat we inzetten op hoogwaardige kwaliteit adviseerde Robbert Jan ons om alle bestaande kamers een extra check up te geven. Dat is wat ik bedoel met meedenken. Je wordt echt oprecht geholpen om de onderneming verder te krijgen.” De keuze voor de nieuwe kamers zal Grohe zijn, dat hebben ze zeker verdiend.

De duurzame relatie met Grohe is voor Michiel en Martijn van den Berg een rustpunt in een dynamische periode. De aanstaande verbouwing - aanstaande winter willen de broers beginnen met de verbouwing om in het hoogseizoen van 2022 de acht extra balcony suites te kunnen exploiteren - gaat op het gebied van sanitair in rustiger vaarwater terecht komen. De jarenlange goede relatie is daar de grondlegger van. “In 2014 verbouwden de broers het hele hotel. Het werd helemaal gestript”, herinnert Robbert Jan Paymans zich. “Dan wil je dat het hele traject soepel verloopt. Op het gebied van sanitair hebben wij vanuit Grohe een specialist van ons mee laten kijken tijdens de installatie. Om zo niet voor verrassingen te komen staan. Op die manier weet je als hotelier zeker dat het in orde is.”

Aan de Koningin Astrid Boulevard in Noordwijk is het meer dan in orde. Ondanks de roerige tijd kijken de enthousiaste broers met veel vertrouwen naar de toekomst. “De derde verdieping wilden we al vanaf het begin in 2014”, vertelt Michiel. Nu gaan we hopelijk in november starten om volgend jaar zomer een extra dimensie aan onze hotelervaring te kunnen toevoegen.” Tot slot hebben de mannen nog wel een tip voor de collega hoteliers met renovatie- of nieuwbouwplannen. “Laat Grohe meedenken met je plannen. Dit heeft ons heel veel gebracht tot op de dag van vandaag.”

Vesper

De naam Vesper komt van het Latijnse woord Vespera, dat avond betekent. In enkele protestantse kerken wordt de term ‘vespers’ gebruikt als aanduiding voor de avonddienst. Vespertijd is ook de periode van het laatste uur van de dag tot het eerste uur van de schemer. De naam van het hotel is subtiel gekozen en het concept sluit daarop aan. Veel elementen die terugkomen in het hotel, hebben raakvlakken met de vespertijd: de art-deco architectuur, aandacht voor goede cocktails en het spelen met kleuren komen allemaal terug in het hotel. De ligbaden in sommige kamers zijn verhoogd, zodat de gast vanuit het ligbad door het raam de zonsondergang van dichtbij kan meemaken. Architect Bart Akkerhuis tekende voor het complete ontwerp.

Overig nieuws