Pieter Jan Huizinga gaat aan de slag als nieuwe Commercieel Manager in het Amsterdamse Hotel Arena. Huizinga heeft gewerkt in verschillende hotels in binnen- en buitenland waar hij ervaring heeft opgedaan in diverse facetten van de branche. Huizinga’s expertise gaat het onlangs vernieuwde Hotel Arena naar een hoger niveau tillen.
Met ingang van 1 oktober is Pieter Jan Huizinga benoemd tot Commercieel Manager bij het viersterren hotel Hotel Arena. Huizinga, een bekende naam in de hotelbranche, bekleedde de afgelopen twaalf jaar diverse functies bij Accor Hotels. Zo was hij actief als Corporate Accountmanger, Sales Manager MICE, Distribution Manager en Key Accountmanager (Online Travel Agents BeNeLux). Voor zijn overstap naar de keten werkte hij voor Thistle Hotels, Red Carnation Hotels, Scoot Media en Holiday Inn.
Volgende stap
Met de aanstelling van Huizinga verwacht de directie nog beter de volgende commerciële stap te kunnen zetten. De nieuwe manager heeft immers een groot netwerk en bewezen kennis. Volgens Huizinga moeten gastbeleving en gasttevredenheid altijd centraal staan. ‘Er wordt met veel energie en enthousiasme gewerkt om Hotel Arena op een duidelijke manier te positioneren in de Amsterdamse hotelmarkt. Maar om je te kunnen onderscheiden en een verblijf voor alle segmenten aantrekkelijk te maken moet de gast altijd voorop gesteld worden’, aldus Huizinga. Daarnaast liggen er volgens de nieuwe manager nog genoeg kansen op de zakelijke markt. ‘Ons unieke pand biedt zo veel mogelijkheden: overnachten in een van de nieuwe kamers, dineren in het PARK cafe-restaurant, vergaderen in een van de - op het Oosterpark geïnspireerde - studio’s en onze gerenoveerde Kapel is dé perfecte locatie voor een congres of bedrijfsfeest’, aldus Huizinga. De nieuwe manager gaat leiding geven aan het Sales, Meeting & Events en Marketing team.