Hotel Casa 400 gaat verder onder de naam Hotel Casa Amsterdam. De naamsverandering gaat gepaard met een compleet nieuwe huisstijl. Directeur Hans Vugts: “We hebben een rijke geschiedenis en traditie en daar hoort een sterk merk bij waardoor we ons verhaal beter kunnen delen met al onze stakeholders. De nieuwe visuele identiteit is het kader waarin de verhalen van Casa zichtbaar worden.”
Het legendarische verhaal van Casa begint met vier studenten en een missie. Frits Bolkestein, Ruud Klokgieters, Gabbe Scheltema en wijlen Nol van Zuiden richtten eind jaren ’50 Casa op met als doel de woningnood onder studenten op te lossen. Door de kamers gedeeltelijk beschikbaar te stellen aan hotelgasten, kan Casa tot op de dag van vandaag studenten voorzien van betaalbare huisvesting.
Ontwerpstudio Lesley Moore heeft de nieuwe visuele identiteit ontworpen. De basis van Casa vormt het uitgangspunt voor het nieuwe logo. De twee A’s symboliseren dat Casa een huis voor zowel studenten als hotelgasten is. Het gebouw zelf vormt het kader waardoor de verhalen als het ware onderdeel van het gebouw worden, en het gebouw onderdeel van de verhalen. Daarnaast maakt de huisstijl gebruik van een breed palet uit kleuren om het jonge en speelse karakter beter te kunnen benadrukken.
In samenwerking met creatief bureau Your Majesty is de visuele identiteit online door vertaald naar een nieuwe website. Naast dat er natuurlijk hotelkamers geboekt kunnen worden is de website ook een ‘thuis’ voor de verhalen van studenten, werknemers en hotelgasten. De website is te bezoeken via www.hotelcasa.nl.