Bob Rauch, eigenaar van een hotelconsultancybedrijf in San Diego, meent dat de hotelier van de toekomst de titel 'wetenschapper' verdient. Immers,
de veranderende demografische ontwikkelingen en nieuwe technologieën zorgen volgens hem voor een ware metamorfose. Behalve revenue management, moeten hoteliers zich nu ook bezighouden met channelmanagment en social media marketing.
~Foto: Veel gasten boeken via hun smartphone een hotelkamer op een boekingssite als Booking.com. Als hotelier is het volgens Rauch belangrijk om te weten welke distributiekanalen er zijn en welke het meeste voor je opleveren~
*Gastengedrag kennen*
De hotelier van 2015 heeft toegang tot enorme hoeveelheden informatie over de demografische en psychografische achtergrond van de huidige reiziger. Analytische vaardigheden zijn vereist om al deze data te kunnen omzetten in specifieke marketing, aldus Rauch.
*Millennials*
De millennial traveler is dé reiziger waar de hotelier zich volgens Rauch op moet richten. Reputation management op social media kanalen als Twitter, Facebook, Tripadvisor en boekingssites als Booking.com en het gebruik van innovatieve technologie (apps voor smartphones, responsive websites, online inchecken/reserveren) zijn voor de hotelmanagers anno nu essentieel.
*Gast is zelfvoorzienend*
Bij 'costumer service' hoort ook dat gasten geheel zelfstandig een hotelkamer moeten kunnen boeken. Zorg dus voor een toegankelijke en gebruiksvriendelijke app waarbij de gast, zonder tussenkomst van een personeelslid, kan reserveren. Hoteliers moeten volgens Rauch ten slotte kennis hebben van alle verschillende mediums die hotelkamers aanbieden, de kosten van de diverse distributiekanalen en de verwachte inkomsten.
~Bob Rauch is directeur en oprichter van R.A. Rauch & Associates, een hotelconsultancybedrijf in het Amerikaanse San Diego. Klik "hier":http://ehotelier.com/insights/2015/07/29/the-transformation-of-the-hotel-industry-from-art-to-science/ voor het volledige artikel.~
'Hotel runnen wordt wetenschap'
29 juli 2015