De nieuwe hotelboekingssite BookDifferent.com, doneert per boeking de helft van haar provisie aan een goed doel naar keuze van de boeker. De oprichter praat over 'fondsenwerving 2.0'.
*Hotelbestand van Booking.com*
BookDifferent maakt gebruik van het hotelbestand van marktleider Booking.com en hanteert dezelfde prijzen. Inmiddels hebben zich achttien goede doelen aangesloten bij de site, waaronder Amnesty, Greenpeace, Johan Cruyff Foundation, Nationaal Ouderenfonds, Kika, Oranjefonds en War Child.
*Fondsenwerving 2.0*
In deze economisch moeilijke tijden worden goede doelen steeds vaker gedwongen te zoeken naar alternatieve manieren van fondsen werven. BookDifferent, een stichting zonder winstoogmerk, wil hen zo'n alternatief bieden. Medeoprichter Bastiaan Fronik bestempelt het initiatief dan ook als 'fondsenwerving 2.0'.
~Myrtille Vromans~
Hotelboeker steunt goede doel
6 juni 2012