Millennials. Ze zijn 'always on', maar veel hotelketens maken de fout om te denken dat zij veel generieke berichten willen ontvangen als zij hun
gegevens met een merk hebben gedeeld. Sterker nog, uit onderzoek van Aimia blijkt dat deze generatie zich het sterkst afkeert van partijen die hen flinke aantallen e-mail nieuwsbrieven sturen. Millennials, zo blijkt uit dit onderzoek, vallen in de groep die 44 procent meer vatbaar is voor 'high mass communication' dan het gemiddelde. Met andere woorden: ze haken af en keren een merk de digitale rug toe.
*Zeer ongewenst*
De Generatie X zit wat dat betreft 13 procent boven het gemiddelde. Jongere doelgroepen zijn dus 'High Mass Sensitive' en communicatie-uitingen die niet gepersonaliseerd zijn, worden in veel gevallen al helemaal niet gelezen. De jongere generatie is meedogenloos wat betreft het de rug toekeren van bedrijven die hen overstelpen met ongewenste communicatie-uitingen.
*Er wordt teveel gespamd*
59 procent van de High Volume Sensitive consumenten vindt dat het aantal e-mails van 'brands' te hoog is. Hetzelfde geldt voor sms-berichten en push notifications.
*Wanneer de communicatie te frequent en niet-gepersonaliseerd is, dan zullen de Millennials:*
- Telefoonnummers blokkeren (80%);
- E-mail nieuwsbrieven blokkeren (84%);
- Apps deleten vanwege pushberichten (82%)
- Brands ontvolgen op social media (86%).
De High Volume Sensitive consumer zal 2,3 keer vaker de verbinding met een merk verbreken wanneer er teveel of irrelevante berichten worden toegezonden.
~Thijs Jacobs~
Hotelier, kijk uit met nieuwsbrieven!
18 juni 2015