Hoteliers.com is een samenwerking aangegaan met Google om het Hotel Ads programma voor individuele hotels en hotelketens aan te bieden. Met Google Hotel Ads kunnen hotels een advertentie tonen in de zoekresultaten van Google met daarin actuele kamerprijzen en beschikbaarheden. Bezoekers die een advertentie aanklikken komen in de boekingsmodule van het hotel terecht en kunnen direct bij het hotel boeken.
Integratiepartners
Hoteliers.com is de eerste Nederlandse aanbieder van de 50 Google Hotel Ads Integratiepartners wereldwijd die dit product mogen aanbieden. Als integratiepartner helpt hoteliers.com hotels, van klein tot groot, om van start te gaan met Google Hotel Ads.
"We zijn zeer enthousiast om samen met hoteliers.com het Google Hotel Ads product uit te rollen in de Benelux. Hiermee maken we het mogelijk voor alle hoteliers - inclusief individuele hotels en kleine tot middelgrote ketens - om direct in contact te komen met reizigers via de zoekmachine van Google en op Google Maps", aldus Sher Khan, Business Leader for Google Travel Vertical Search, EMEA.
Hoe werkt Hotel Ads?
Er zijn verschillende afrekenmodellen mogelijk bij Google Hotel Ads. Hoteliers.com biedt het ‘kosten per klik’ model aan, ofwel CPC, dit houdt in dat er voor iedere bezoeker een klein bedrag in rekening wordt gebracht. Met dit model kan de beste zichtbaarheid in Google worden gegarandeerd. Door de uitgebreide rapportagemogelijkheden van Google Hotel Ads, kan er precies worden nagezien welke boekingen uit het programma voortkomen en wat de kosten per boeking zijn geweest. Het doel is om boekingen tegen lagere kosten te realiseren dan de gemiddelde commissie die berekend wordt door online travel agencies.
Hoteliers.com is in 2005 opgericht en biedt een compleet portfolio van e-commerce producten en diensten aan hotels in Europa, om hotels te helpen het meeste uit de onlinestrategie te halen.