Conrad Hotels and Resorts zet Instagram in om de boekingen op te drijven. De hotelketen laat consumenten een kamer boeken door op een
foto op Instagram te klikken. Hierna worden ze doorverwezen naar de boekingspagina. Conrad gebruikt hiervoor software van Like2Buy, een bedrijf dat gespecialiseerd in is in visuele marketing.
*Inspireren en mode*
Instagram is bedoeld om te inspireren; het direct kunnen boeken is een goede manier om iemand te laten reserveren die echt geïnspireerd is geraakt om te reizen.In veel gevallen is de fotogaaf gast van het hotel en de foto's zijn veelzijdig: van food tot hotelkamer. De modebranche werkt al langer met Instagram, en de hotellerie volgt nu dan ook.
*Instagramgebruiker is betrokken*
Een studie van Forrester openbaarde vorig jaar dat een volger op Instagram 58 keer meer betrokken is dan een Facebookgebruiker en zelfs 120 keer meer dan een Twitterraar. Onder reizigers is Instagram het derde meest gebruikte sociale netwerk (29 procent), na Facebook (met 83 procent) en Twitter (38 procent).
*Reserveren via een tweet*
Millennials zijn nog actiever op Instagram: 50 procent. Als 'heavy target' voor de hotellerie moet Instagram dan ook niet onderschat worden, wil de branche de millennial inspireren. Overigens werd vorig jaar Stayful opgericht, waarmee gebruikers via een simpele tweet een hotelkamer konden boeken. Loews hotels maakte reserveren via een tweet ook al mogelijk. Who's next?
~Thijs Jacobs~
Hotelkamer boeken via Instagram
18 februari 2015