Eigenaar Olav Davidse wilde zijn succesvolle Badhotel in Renesse en Villa Westerduin (B&B) blijven ontwikkelen en de, van oudsher, onderscheidende marktprofilering van het Badhotel in relatie tot welzijn en vitaliteit vergroten. Door integraal vanuit gastbeleving, merkstrategie, trends en architectuur te denken, ontstond het idee om Villa Westerduin uit te breiden met twee tuinsuites en het bijgebouw met vijf gezinskamers te transformeren tot een nieuw villaconcept met elf villakamers.
Badhotel Renesse wil gasten een fris klassieke beleving bieden, binnen- en buitenshuis. De ligging dichtbij het strand, aan de rand van het dorpscentrum in een gebouw met karakter, is de perfecte uitvalsbasis om samen uit te waaien aan de Zeeuwse kust. Om daarna weer helemaal te kunnen opladen in de fris klassieke designsetting van het Badhotel Renesse. Belangrijk onderdeel van het concept is het versterken van het wellnessgevoel, vanuit de positionering als verfrissende klassieker aan zee. In het ontwerp is de tuin rondom het zwembad als centraal punt gebruikt in de gastbeleving. Ook is er een instagrammable eyecatcher met wellnessfaciliteiten ontworpen op het dak van het hotel.
Architectuur
De realisatie van de tuinsuites is inmiddels gereed. Het bijgebouw achter Villa Westerduin zal getransformeerd worden tot Villa Noordzee met 11 villakamers. Het nieuwe kopgebouw van Villa Noordzee (onderste foto) kenmerkt zich door een asymmetrische entreegevel met een uitsnede over 3 bouwlagen, beeldbepalende houten elementen in het trappenhuis en ruime balkons die ervoor zorgen dat het hotel en de twee villa’s een geheel worden. De toepassing van een houten visgraatpatroon zorgt voor een horizontale belijning die ritmisch, alzijdig en overhoeks doorgetrokken wordt. Ook in het interieur is het visgraatpatroon terug te vinden. Met de toevoeging van grote glazen puien aan de zuidzijde wordt de verbinding tussen binnen en buiten versterkt en het zicht op de tuin en het zwembad vergroot.
Het Badhotel Renesse heeft 52 ruime en sfeervolle tweepersoonskamers. De nieuwe tuinsuites zijn zeer ruim opgezet, met Luxe Carpe diem bed, duodouche, apart toilet, airconditioning, zitgelegenheid met koelkastje en tuinterras met tafel en stoelen. De bar en brasserie Bries zijn fris klassiek ingericht.
Conceptontwikkeling en architectuur
Ontwikkelaars van het concept zijn De Plekkenmakers. Michel Kolenbrander, oud-hotelier en mede-eigenaar: ”wij maakten gebruik van de HospitalityConcepting methode waarbij ondernemers in vijf stappen (merkidentiteit, doelgroep, waarde-innovatie, beleving en brandcoaching) van idee tot realisatie komen.
De Plekkenmakers zorgden ook voor de doorvertaling van het concept naar architectuur en interieur. De Plekkenmakers staat voor conceptuele architectuur en focust op een gezamenlijke integrale aanpak vanuit merkidentiteit en op basis inzichten in gasten.
Davidse: “De Plekkenmakers hielpen om mijn visie te vertalen naar een onderscheidende positionering. Zij maakten een conceptboek als stip op de vijfjarige horizon én als fundament om duurzame, conceptuele en ruimtelijke investeringsbeslissingen te toetsen. Zo is de nieuwe positionering van het Badhotel Renesse als verfrissende klassieker aan Zee het uitgangspunt geworden voor een authentieke beleving die zorgt voor betere reviews én een beter resultaat.”
Initiatiefnemers
Het Badhotel Renesse is eigendom van Olav Davidse. Hij gelooft dat de huidige markt vraagt om meer hotels waar de persoonlijke beleving centraal staan.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.