Nederlandse hoteliers die volgend jaar gasten van 50 jaar en ouder binnen wil krijgen doen dit het beste via advertenties in de krant. Ook blijken eerdere bezoeken en nieuwsbrieven het meest van invloed op het boekgedrag
van 50-plussers. De inzet van sociale media en boekingssites heeft voor deze doelgroep bijna geen zin. Minder dan één procent van de 50-plussers volgt een hotel via Twitter. Boekingssites als Zoover worden ook weinig geraadpleegd, hier volgen amper boekingen uit. Dit alles blijkt uit onderzoek van Marketingbureau Deniels onder 502 Nederlandse hotelgasten.
*Extra analyse*
Tijdens de analyse van het in november gepubliceerde onderzoek 'De (on)zin van Sociale Media in de gastvrijheidsbranche' bleek dat de 50+ doelgroep die een hotel boekt een heel ander zoek- en boekgedrag laat zien dan andere leeftijdsgroepen. Voor de onderzoekers was dit een reden om een extra analyse uit te voeren.
~Frank Lindner~
Hotels bereiken 50-plussers beste via krant
20 december 2011