In Amerika geven hoteliers dit jaar 5 miljard dollar uit aan renovaties en verbeteringen aan hun hotels. Dat is een derde meer dan vorig jaar.
Per hotel komen de uitgaven uit op 97.630 dollar.
*Nog geen record*
Hoewel de investeringstoename flink te noemen is, is het nog geen record. Dat dateert uit 2008. Toen werd er 5,5 miljard dollar uitgegeven. Dit blijkt uit onderzoek van de Preston Robert Tisch Center for Hospitality, Tourism and Sports Management van de New York University.
*Achterstallig onderhoud*
Enerzijds kan dankzij vollere hotels bij hogere kamerprijzen de portemonnee weer worden getrokken. Anderzijds hameren keten- en franchisebedrijven hun relaties op achterstallig onderhoud. Door de crisisjaren in de Amerikaanse economie hebben veel hoteliers de hand op de knip gehouden; wat te merken was op de klachtenformulieren.
*Positieve uitstraling*
Het merendeel van de uitgaven zijn bestemd voor het verbeteren van lobby. Als de lobby er nieuw uitziet, dan heeft dit een positieve uitwerking op de gastbeleving van het hele hotel, zo wordt in het het onderzoek gesteld. Ook in de kamers wordt stevig geïnvesteerd. Nieuwe bedden, nieuwe televisies, en draadloos internet hebben hier prioriteit.
Naast de lobby's en kamers worden de restaurants en fitnessruimtes opgefrist.
~Frank Lindner~
Hotels VS investeren flink in verbeteringen
8 oktober 2012