HotelSummit 2024 nadert: mis de inspirerende Business Insights niet

Auteur: redactie
HotelSummit 28 oktober 2024
HotelSummit 2024 nadert: mis de inspirerende Business Insights niet Lotte Konietzny en Karoline Wiegerink

Over twee weken is het zo ver: op maandag 4 november vindt HotelSummit plaats in Postillion Hotel Utrecht Bunnik. Hét jaarcongres voor hotelmanagement biedt een gevarieerd en interessant programma, waaronder twee Business Insights. Bezoekers kunnen kiezen tussen de inspirerende en motiverende sessies van Karoline Wiegerink over de zakelijke reissector in 2035, of de sessie van Lotte Konietzny over de casus Terschelling: hoge bezetting in het laagseizoen.

Karoline Wiegerink - De zakelijke reissector in 2035

Karoline Wiegerink bespreekt de belangrijkste bevindingen van het onderzoek, uitgevoerd door Hotelschool The Hague. Zij belicht onder andere de huidige trends in de hotellerie en het toenemende gebruik van AI. Hoe beïnvloeden technologie, veranderende reizigersvoorkeuren en geopolitieke onzekerheden de zakelijke reissector tegen 2035? Hoe herstelt ‘corporate travel’ zich en hoe rooskleurig (of juist niet) is de toekomst?

Dr. Karoline Wiegerink is Lector City Hospitality op Hotelschool The Hague. Naast onderzoek naar de gastvrije stad is zij kerndocent bij de Minor Future of Guest Experience en de Master Leading Hotel Transformation.

Lotte Konietzny - Hoge bezetting in het laagseizoen: de casus Terschelling

Je hoeft geen astronaut te zijn om de sterren te bewonderen… De Dark Sky campagne voor Terschelling richtte zich op het duurzaam vergroten van bekendheid en bezoek in het laagseizoen. Door een uniek samenwerkingsverband, een nichestrategie en nostalgische creatie, speelde de campagne perfect in op de groeiende vraag naar duurzaam toerisme en natuurbeleving. Een campagne niet alleen gericht op bekendheid, maar juist ook het genereren van boekingen in laagseizoenen. Dit is uniek in de wereld van bestemmingsmarketing. Lotte Konietzny legt in deze Business Insight uit wat en hoe ze dat hebben gedaan én wat hoteliers hiervan kunnen leren.

Lotte Konietzny is Director Netherlands & Germany bij Red Online Marketing - een digital marketing agency voor travel & leisure organisaties. Organiseren is haar tweede natuur. Structuur aanbrengen om zo creativiteit te omarmen. Creativiteit en omdenken staat in de case van Terschelling centraal.

Het volledige programma is hier te vinden.

 

Registreren voor HotelSummit 24 kan hier.

Overig nieuws