The Hospitality Sales & Marketing Association International (Europe) heeft de Golden Award in de categorie ‘Best Social Responsibility Initiative of the Year 2016, toegekend aan de Stichting Hotel California voor het Hospitality Community Concept Pitztop. Doel van dit publiek/private concept is om het voor nieuwkomers makkelijker te maken om een zelfstandig leven op te bouwen en om een ontmoetingsplek te bieden voor nieuwkomers en bestaande bevolking om elkaar te leren kennen.
Hart van dit PitZtop-concept vormt een inspirerende ontmoetingsplek met hotel, horecavoorzieningen, woningen, startupfaciliteiten en andere commerciële activiteiten. De locatie biedt aan nieuwkomers en bestaande lokale inwoners ontmoetingsplekken voor uitwisseling van cultuur en kennis, ingangen naar netwerken en initiatieven en wegwijsfunctie bij het opbouwen van een nieuw leven in Nederland, talentontwikkelings/scholingsmogelijkheden, werkgelegenheid en woonruimte. Nieuwkomers zullen hierdoor beter en sneller hun plek vinden in de Nederlandse samenleving.. Het Hospitality Community Concept PitZtop, waaraan nieuwkomers bij de realisatie een actieve bijdrage leveren, is de plek waar de lokale bevolking en de nieuwkomers elkaar treffen en waar de wij-en-zij samenleving overgaat in de onze, diverse samenleving.
Betrokken partijen
Het Hospitality Community Concept PitZtop is een initiatief van The Look Company en wordt mede mogelijk gemaakt door Kansfonds. Betrokken bedrijven, organisaties en personen bij het PitZtop concept zijn: Andersson Elffers Felix, Deerns, Hotelschool The Hague, INBO Architecten, Stichting SOVIC, marketing deskundige Maddi Ali Deeb en hospitality professional Moe Al Masri.