Landelijk hotelspecialist CSU Hotel Services en Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk starten deze maand met The CSU Hotel Academy. Dit gezamenlijke initiatief is erop gericht werklozen en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kennis te laten maken met werken binnen de housekeeping.
Geprobeerd wordt de werkloosheid binnen de regio te verlagen. Het onderscheidt zich door een integrale aanpak van zowel het hotel als CSU Hotel Services. Beide organisaties verzorgen voorafgaand aan een eventueel dienstverband een tweedaags introductietraject bij Grand Hotel Huis ter Duin. Zo wordt op de hotellocatie een eerste uitgebreide kennismaking aan geïnteresseerden in de regio geboden.
Brede introductie
De partijen CSU en Grand Hotel Huis ter Duin bieden met de tweedaagse kennismaking binnen deze Academy aan kleine groepen van een achttal deelnemers inzicht in wat het werk, de werkomgeving en de opleiding echt inhouden. Deelnemers krijgen een rondleiding, e-learning, hospitalitytraining, uitleg over houskeepingtaken, materialen en middelen en ze nemen deel aan de ochtendbriefing. De brede introductie neemt onduidelijkheden weg bij de potentiële medewerkers. Dit bevordert de continuïteit en de kwaliteit van de dienstverlening en de gastbeleving. Sinds half oktober wordt met drie groepen de training getest en daarna eventuele verbeterpunten doorgevoerd.
Directeur CSU Hotel Services Robert Goudappel: "We zien dat het uitdagender wordt om geschikte medewerkers te vinden voor het prachtige werk dat we bieden. Ook hebben potentiële medewerkers soms onjuiste verwachtingen. Die nemen we graag vooraf weg met deze aanpak. We begeleiden werkloze geïnteresseerden, al dan niet met een afstand tot de arbeidsmarkt, om vanuit een uitgebreide kennismaking met de praktijk-, leer- en werksituatie uiteindelijk een plek op de arbeidsmarkt bij onze mooie organisaties te kunnen verwerven.”
Stephan Stokkermans, Algemeen Directeur van Grand Hotel Huis ter Duin: "Door intensieve samenwerking met UWV’s, gemeenten en andere instanties in de wijde regio focussen we op een continue instroom van geïnteresseerden. Ons ambitieniveau is ook andere hoteliers in de regio te laten aansluiten op het initiatief én de aanpak te verbreden naar andere regio’s waar CSU Hotel Services actief is."