Door in te spelen op de behoeften van vrouwelijke hotelgasten wil Hyatt Hotels en Resorts zich onderscheiden van andere luxe hotels. De hotelketen heeft een achttien maanden durend
onderzoek gedaan naar de vraag van hotelgasten. Hieruit bleek dat er een toename is van het aantal vrouwelijke reizigers. De hotelketen heeft het experiment voor vrouwen nu doorgevoerd in tien hotels. Er zijn plannen om ook andere hotels aan te passen.
*De zekerheid van een schone kamer*
Vrouwen hebben andere eisen dan mannen. Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen zekerheid willen dat hun kamer schoon is. Ook willen ze gebruik maken van spullen die ze zelf kunnen vergeten, zoals een oplader, haarkruller, yogamat of zelfs babyshampoo.
*Gezonde eetgewoonten*
Het onderzoek toont ook aan dat vrouwen het moeilijk vinden om hun gezonde eetgewoonten voort te zetten tijdens het reizen. Dit komt omdat er maar een beperkte keuze is. De porties van de maaltijden zijn te groot en bevatten te veel calorieën. Hyatt Hotels speelt hierop in door gezonde menuÂs te serveren, in kleinere porties en met meer vers voedsel.
~Mariska van Gorp~
Hyatt Hotels speelt in op de vrouw
23 september 2013