Blond, sterk (6,8%) en met een bittere afdronk: sinds eind november kunnen gasten met volle teugen genieten van dit nieuwe ibis bier in alle ibis hotels in de Benelux. Verzonnen, gebrouwen en ontworpen door de medewerkers, is dezelekkernij met toetsen van koriander en jenever een vervolg op het eerste smaakvolle brouwsel van vorig jaar. Dit gerstenat met kleurrijk logo onderstreept dat verblijven bij ibis meer dan een overnachting inhoudt – hotels zijn een plek om gezellig samen te zijn en dan mag een ‘signature drink’ niet ontbreken.
Tweede versie
Nadat het eerste ibis bier in 2017 met gejuich werd onthaald door zowel medewerkers als gasten, creëerden ibis collega’s in samenwerking met een ambachtelijke Brusselse brouwer een tweede versie. Deze originele blonde godendrank heeft een nieuw design – een rood uilskuiken dat iets te diep in het glas heeft gekeken – en een kersvers recept. Dat komt voort uit een levendige beer tasting en dito debat van de ibis teams over de ideale smaak, mout en hopsoorten die ze voor ogen hadden. Het resultaat komt het best tot zijn recht op een kille winteravond, vergezeld van een plankje kaas en fijne vleeswaren.
Uit een ander vaatje tappen
Bram Maes, General Manager ibis Brussels Centre Gare Midi en een van de initiatiefnemers: “Het succes van ons eerste bier vorig jaar bewijst dat we nu niet uit een ander vaatje moesten tappen. Integendeel: op termijn willen we onze gasten een waar arsenaal aan lokale, ambachtelijke bieren kunnen voorschotelen. Misschien zelfs met tips of voorkeuren van vaste gasten in het achterhoofd. Dat onze medewerkers initiatiefnemers zijn van dit bier is voor ons erg belangrijk. Het recept is een knap staaltje teamwerk en de tipsy vogel op het logo is het geesteskind van Herman, de Technical Manager van het ibis Antwerpen Centrum.”
Bierbrouwen is trouwens lang niet het enige concept dat ibis introduceerde om haar medewerkers nog meer te betrekken bij de dagelijkse operatie van het hotel. De ‘Mission 15’ geeft medewerkers zelf het mandaat om à la minute klachten op te lossen en met het ‘Heartist’ programma kunnen medewerkers zelf gasten op een creatieve en persoonlijke manier benaderen en verrassen.